واکنش وکیلی به اظهارات شکوری راد: اینکه بگویند می آییم ولی ساختار را قبول نداریم، فریب است
عضو فراکسیون امید در واکنش به اظهارات روز گذشته دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: نمی شود کسی که وارد انتخابات می شود بگوید برخی ساختارهای کشور را قبول ندارم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس دهم، هنگام ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در واکنش به اظهارات روز گذشته علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت مبنی بر اینکه "نمایندگانی که ما برای لیست امید انتخاب کردیم از سبد شورای نگهبان انتخاب کردیم و از سبد مردم نبودند. این هم به دلیل نظارت استصوابی شورای نگهبان بود، خوب یا بد بودن این نمایندگان به این دلیل است که این افراد را از سبد شورای نگهبان انتخاب کردیم"، تصریح کرد: همه ما در ساختار جمهوری اسلامی ایران هستیم و اگر کسی هم می آید و ثبت نام می کند برای کشور جمهوری اسلامی ایران می آید و نه برای کشور سوئد. پس یعنی که ساختار و قوانین موجود کشور را قبول دارد و می داند فیلتری بنام شورای نگهبان و هیئت های اجرایی وجود داشته و می داند دامنه اختیارات مجلس چقدر است و در ساختار قدرت، رهبری وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر کسی گفت می آیم ولی این بخش از ساختار را قبول ندارم، به نظر من فریب است. اگر کسی وارد می شود باید ساختار را قبول داشته باشد و اگر آمد و بعد به زیر میز زد، این ناصادقی کردن با مردم است.

این نماینده اصلاح طلب ادامه داد: من که می آیم می دانم در کشور شورای نگهبان وجود دارد و یعنی از نظارت استصوابی تکمین کردم و ممکن است نقد داشته باشم. ممکن است که من به عنوان وکیلی به نظارت استصوابی نقد دارم ولی وقتی به عرصه انتخابات می آیم یعنی تا نتوانستم این را تغییر دهم از این ساختار تمکین کردم بنابراین نمی توانم از مزیت های جمهوری اسلامی ایران بهره مند باشم ولی در عین حال ساختار آن را قبول نداشته باشم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.