تصمیم‌گیری مجمع تشخیص درباره" FATF" در جلسه خصوصی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه‌ای خصوصی در مورد اف.‌ای.‌تی.‌اف تصمیم‌گیری کرده و نتیجه این بررسی‌ها برای دولت مثبت نبوده است.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم به نقل از خانه ملت، سید مصطفی میرسلیم درباره بررسی لوایح مرتبط با اف.‌ای.‌تی.‌اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام بطور عمومی مسائل مربوط به اف.‌ای.‌تی.‌اف را بررسی کرده‌ و نتیجه بررسی را با دولت و سایر مسئولان نیز در میان گذاشته است و مشکلات این حوزه را به آن‌ها متذکر شده‌ایم و تا حدود زیادی این مسائل را پذیرفته اند، اما برای حل مسائل پیش روی خود نیاز به پیوستن در اف.‌ای.‌تی.‌اف دارند که البته این موضوع جنبه سیاسی دارد، زیرا یک مسئولی ممکن است احساس نیاز کند یا مسئول دیگری به این موضوع احساس نیاز نکند و بگوید من بدون اف.‌ای.‌تی.‌اف نیز می‌توانم کار کنم.

وی با اشاره به اینکه نتیجه بررسی‌های انجام شده در مجمع مثبت نبوده است، بیان کرد: نتیجه به دست آمده در مورد اف.‌ای.‌تی.‌اف مثبت نبوده و آن را برای دولت و نمایندگان مجلس شرح داده‌ایم و تصمیم‌گیری نهایی را نیز برای آنها مشخص و مطرح کرده‌ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نتیجه بررسی‌های مجمع در مورد اف.‌ای.‌تی.‌اف را هنوز اعلام عمومی نکرده‌ایم و اجازه دادیم تا دولت تصمیم‌گیری کند. دولت در تماس با دبیرخانه اف.‌ای.‌تی.‌اف باید به لحاظ کارشناسی مسائل مورد نظر خود را مطرح کند. دولت باید در تماس با اف.‌ای.‌تی.‌اف بگوید که درست نیست از کشوری که در تحریم و شرایط غیرعادی قرار گرفته بخواهید تا بطور عادی به یک میثاق نامه بپیوندد.

میرسلیم ادامه داد: ما از نظر شفافیت‌مالی، منع استفاده از سلاح های کشتار جمعی و مقابله با فعالیت‌های تروریستی هیچ مشکلی برای پیوستن به میثاق‌ها نداریم و با پالرمو نیز اصلا مشکلی نداریم و ذاتا جمهوری اسلامی ایران پیشرفته‌تر از این حرف‌ها است و بعضا قوانین خیلی بهتری را نیز دارد، اما پیوستن به این میثاق نامه‌ها تبعاتی دارد و این تبعات در شرایط تحریم، کارها را سخت‌تر خواهد کرد.

وی عنوان کرد: به دولت می گوییم دقت کنید تا با ابزار اف.‌ای.‌تی.‌اف در تله نیفتیم زیرا پشت این ابزارها آمریکا قرار گرفته و سعی می‌کند از سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی استفاده کند تا ایران در تنگنای بیشتر قرار دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظامگفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد لوایح مرتبط با اف.‌ای.‌تی.‌اف در جلسه خصوصی تصمیم گیری کرده اما بصورت رسمی نتیجه را اعلام نکرده‌ایم تا دست دولت برای مذاکره با اف.‌ای.‌تی.‌اف باز باشد و بتواند حقانیت ما را به کرسی بنشاند و سعی کند به آنها ثابت کند که نیت ما خوب است اما اول باید تحریم ها برداشته شود تا بتوانیم بطور عادی در مورد این پیمان‌ها تصمیم گیری کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.