فیضی: پول کثیف برای رای آوری کاندیداها نباید استفاده شود
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: استفاده از پول‌های کثیف در انتخابات باعث می‌شود که افراد نخبه به مجلس راه پیدا نکنند و کاندیدا‌های که از سوی جناح‌های سیاسی خاص حمایت می‌شوند وارد پارلمان شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، چگونگی تأمین هزینه‌های انتخاباتی و منابع مالی داوطلبان و نحوه هزینه‌کرد آن در قالب پرونده‌ای با عنوان «معمّای پول و پارلمان» در خبرگزاری تسنیم پیگیری می‌شود.

در روزهای گذشته با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این باره به گفتگو نشستیم تا ببینیم برای تبلیغات انتخاباتی چقدر هزینه کرده‌اند. بررسی متوسط حقوق و دریافتی یک نماینده مجلس دهم دیگر گزارش ما در مورد این موضوع بود، تا مشخص شود یک نماینده در ۴ سال دوره نمایندگی چه‌میزان دریافتی دارد که برخی از کاندیداها تا میلیاردها تومان برای کسب کرسی‌های پارلمان هزینه می‌کنند؟

محمد فیضی عضو فراکسیون امید و نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به موضوع وجود پول‌های کثیف در انتخابات، گفت: قطعا چنین پول‌هایی در انتخابات وجود دارد استفاده از پول‌های کثیف در انتخابات اقدامی غیر اخلاقی، ناجوانمردانه و توهین به شعور مردم است.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه بنده نیز برخی از کاندیدا‌ها از پول‌های کثیف برای رأی‌آوری استفاده کرده‌اند، افزود: باید منشا پول‌هایی که برخی کاندیدا‌ها در ایام انتخابات هزینه می‌کنند به صورت شفاف مشخص شود، شفافیت مالی کاندیداها در مجلس امری ضروریست که دستگاه‌های متولی باید به آن ورود کنند.

عضو فراکسیون امید در مجلس با بیان اینکه پول‌های کثیف به صورت مستقیم و غیر مستقیم در انتخابات‌ها نقش آفرینی می‌کند، ادامه داد: برخی از کاندیداها به اشخاصی که با پول کثیف از آنها حمایت کرده‌اند، قول‌هایی می‌دهند که بعداً آنها را مدیون و وامدار اشخاص می‌کند که همین مسئله باعث می‌شود کاندیدا پس از ورود به مجلس خواسته‌های حامیان نامشروع خود را پیگیری کند.

فیضی با تاکید بر اینکه استفاده از پول‌های کثیف در انتخابات باعث می‌شود که افراد نخبه به مجلس راه پیدا نکنند بلکه کاندیدا‌های که از سوی جناح‌های سیاسی خاص حمایت می‌شوند وارد پارلمان شوند ادامه داد:کاندیدا‌های که از چنین پول‌هایی استفاده می‌کنند وامدار گروه‌هایی که از وی حمایت کرده‌اند می‌شود و باید گوش به فرمان خواسته‌ها آنها باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس در پاسخ به این پرسش که برای ورود به مجلس دهم چه میزان هزینه کردید، گفت: بنده هزینه‌کرد‌ها را جمع بندی نکردم اما دوستان و نزدیکانم با سرمایه اجتماعی خود از بنده برای ورود به انتخابات حمایت کردند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.