وزیر صنعت: هیچ افزایش قیمتی از سوی خودروسازها اعمال نشده است
محمد رحمانی گفت: بیشترین تلاش ما این است که به دلیل مباحث روانی به شکل سوءاستفاده‌ای گرانی صورت نگیرد و گرنه در برخی جاها ممکن است این تصمیم درصد پایینی روی برخی قیمت‌ها تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (چهارشنبه ۲۹ آبان) در حاشیه نشست هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نظارت بازار جهت جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در پی افزایش نرخ بنزین گفت: بازرسی‌های ما کمیت و کیفیتش افزایش یافته است و همه امکانات در روزهای اخیر بسیج شده است تا در حق مردم اجحاف نشود و موج گرانی که بیشتر ناشی از بار روانی این قضیه است تحمیل نشود.

وی افزود: طبق گزارش‌های میدانی که داریم اقدامات ما در این جهت موثر بوده است البته در برخی کالاها و خدمات مثل حمل و نقل تاثیرات واقعی را هم داریم که بحث جدایی دارد؛ بیشترین تلاش ما این است که به دلیل مباحث روانی به شکل سوءاستفاده‌ای گرانی صورت نگیرد و گرنه در برخی جاها ممکن است این تصمیم درصد پایینی روی برخی قیمت‌ها تاثیرگذار باشد.

وزیر صنعت گفت: طبق دستور رئیس‌جمهور دولت و دستگاه‌های دولتی طبق به هیچ عنوان تا پایان سال حق گران کردن هیچ کالایی را ندارند.

رحمانی درباره تولید خودروهای کم مصرف در شرایط افزایش قیمت بنزین گفت: در این رابطه دو مورد در دست اقدام داشتیم یکی بحث تولید خودروهای الکتریکی و برقی است یکی هم موتور کم مصرف است که قبل از این طرح هم در دستور بوده و الان ضرورت آن بیشتر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پس از افزایش قیمت بنزین شاهد افزایش قیمت برخی خودروها بودیم، گفت: هیچ افزایش قیمتی از سوی خودروسازها اعمال نشده است این هم مربوط به این چند روز نبوده مثل همیشه که دلالی و برخی اقدامات می‌شد الان هم بحث همان دلالی است و پیگیری می‌کنیم با عرضه بیشتر اجازه ندهیم افزیش قیمتی در این زمینه داشته باشیم.

ادامه دارد ...

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.