یک نماینده مجلس: معترضان واقعی به اموال عمومی آسیب وارد نمی‌‌کنند
نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس گفت: کسانی که معترض واقعی هستند، هیچگونه آسیبی به اموال عمومی و خصوصی وارد نمی‌کنند و کسانی که با چهره‌های نامشخص در جمع معترضین حضور می‌یابند، قصد آشوب دارند.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اعتراضات مردمی برای تصمیم اخیر جهت افزایش قیمت بنزین، گفت: ما همواره اعتراض مردم را نسبت به تصمیماتی که بعضا مجلس و دولت و دستگاه‌های مختلف اتخاذ می‌کنند، قانونی می‌دانیم.

وی با تأکید بر اینکه در قانون اساسی کشور اعترض مسالمت‌آمیز، غیر‌مسلحانه و با کسب اجازه و هماهنگی قبلی به رسمیت شناخته شده است، اظهار داشت: اگر چنین نباشد، باعث بروز حوادثی می‌شود که شاهد ورود عناصر نامطلوب، اراذل و اوباش و بعضا عوامل بیگانگان در جمع معترضان هستیم، لذا به دلیل اینکه بایستی برای هرگونه اعتراض و تجمعی هماهنگی شود، طبیعتا صف‌بندی‌ها در این حوزه بیشتر قابلیت تفکیک دارد تا از آن سوء‌استفاده صورت نگیرد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اضافه کرد: نکته قابل تأمل این است که کسانی که معترض واقعی هستند، هیچگونه آسیبی به اموال عمومی و خصوصی وارد نمی‌کنند، لذا کسانی که نقاب زده و یا با چهره‌های نامشخص و به صورت ناشناس در جمع معترضین حضور می‌یابند، حتما معترض نیستند و قصد آشوب دارند.

پورمختار تصریح کرد: بعضا مشاهده شده که در برخی شهرستان‌ها از جاهای دیگر آمدند و نیت و هدف خاصی برای ایجاد اغتشاش و برهم زدن نظم و امنیت عمومی مردم دارند که اینها واقعا معترض نیستند و صف مردم و معترضین از اینها قطعا جداست.

وی ادامه داد: درخواست ما از مردم این است که اراذل و اوباش و آنهایی که قصد اقدامات تخریبی و تروریستی دارند را از خودشان دور و حتی آنها را به دستگاه‌های انتظامی و امنیتی معرفی کنند تا باعث ایجاد اغتشاشات و سوء‌استفاده دشمن نشوند.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس با تأکید بر اینکه امروز دشمن، به‌خصوص آمریکا به دنبال این است که کشور را به آشوب بکشد، به اعلام حمایت وزیر امور خارجه این کشور از اغتشاشات و ناآرامی‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها همیشه در امور ایران دخالت کرده‌اند که حسب اطلاع، تعداد عمده و بیشتر کسانی که در این حوادث کشته و مجروح شده‌اند، بر اثر عناصر مشکوکی بوده که با هدف کشته‌سازی و ایجاد اعتراضات بیشتر دست به این اقدامات تروریستی زده‌اند.

پورمختار اضافه کرد: نکته جالب توجه این است که آشوبگران در شهرستان‌های مختلف به یک روش خاص عمل می‌کنند که این نشان‌دهنده سازماندهی و آمادگی قبلی برای این نوع کارهاست، الحمدالله با هوشیاری مردم حوادث رو به کاهش است و نیروهای امنیتی و انتظامی هم برخورد خیلی مناسب و مدبرانه‌ای داشته‌اند.

وی در ادامه با انتقاد از روش دولت برای اصلاح قیمت بنزین، گفت: موضوع بنزین با شکلی که دولت اعلام کرده و بناست که همه درآمد به مردم نیازمند داده شود، عدد بزرگ ۶۰ میلیونی را شامل می‌شود که معتقدم جایی برای اعتراض ندارد و انشاءالله باید آن را مدیریت کنیم تا مابه‌التفاوت آن به موقع به دست افراد نیازمند برسد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: نکته مهم‌تر این است این اعتراضات باعث سوء‌استفاده افراد دیگری بابت افزایش قیمت‌ها نشود، مجلس هم در این حوزه ورود جدی دارد و جلسات مختلفی را در روزهای اخیر، با مسئولین، وزرا و دستگاه‌های نظارتی داشته است، مردم هم سوء‌استفاده از اعتراضات مردمی را گزارش دهند، حتما برخورد خواهد شد که انشاءالله نظم و آرامش برقرار باشد و آینده کار به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.