بررسی شیوه بودجه ریزی سال ۹۹ در جلسه غیر علنی مجلس
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس جزئیات جلسه بودجه‌ای غیر علنی پارلمان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، اسدااله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۲۱ آبان) قوه مقننه در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات جلسه غیر علنی امروز پارلمان، اظهار داشت: بودجه سال آینده در مقایسه با بودجه سال جاری از نظر شکلی و محتوایی مورد ارزیابی قرار گرفت تا بررسی شود که چقدر توانستیم از بودجه‌ای که به نفت وابسته نباشد، را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه در بودجه سال جاری ۱۳۵ هزار میلیارد تومان بودجه مالیاتی پیش بینی شده است، افزود:با حذف معافیت‌های مالیاتی غیر ضروری، حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تحقق پیدا کرده یعنی درآمده به دست آمده از پیش‌بینی‌ها بیشتر شده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: باید به میزان بودجه مالیاتی، فروش اوراق و فروش شرکت‌های دولتی در بودجه سال ۹۹ توجه شود تا بتوانیم هزینه‌های کشور را تأمین کنیم علاوه بر این باید در تملک دارایی‌ها طوری عمل کنیم که انتظار کاذب ایجاد نشود.

عباسی با ابراز اینکه دولت باید از لحاظ شکلی و محتوایی بودجه‌ای را به مجلس بیاورد که قابل تحقق باشد، اضافه کرد:چرا که سال ۹۸ برخی ردیف‌ها فقط ۴۰ درصد تخصیص پیدا کرد.بودجه باید به گونه‌ای تدوین شود که رئیس جمهور در سفرهای استانی بر اساس منطقی عادلانه، وعده دهند و انتظارها واقعی باشد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه غیرعلنی پارلمان دررابطه با گام چهارم کاهش تعهدات ایران در برجام اظهار داشت:گام چهارم موضع استراتژیک نظام است و با دقت و به صورت محاسبه شده انجام می‌شود.

نماینده مردم املش در مجلس تصریح کرد:علاوه بر این در جلسه غیر علنی صبح امروز نمایندگان درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک و دیدارها و پیشنهاداتی که رئیس جمهور فرانسه برای رئیس جمهور داشت نیز مباحثی مطرح کردند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.