شکایت ۱۰۰ دانشجو از مطهری به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان
سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نشست امروز این هیئت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدجواد جمالی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) قوه مقننه و در جمع خبرنگاران در توضیح جلسه امروز این هیئت،گفت: امروز شکایت ۱۰۰ دانشجو از مطهری نماینده تهران به دلیل اظهاراتش در روز ۱۳ آبان در دانشگاه شهید بهشتی به دست هیئت نظارت رسیده و به دبیرخانه رفته است.

وی در توضیح جزئیات جلسه گفت: اولین مهمان امروز آقای کریمی نماینده اراک برای توضیح درباره شکایت وزیر نفت از او بود. آقای کریمی صحبت‌هایی درباره زمان ریاست زنگنه بر شرکت هپکو اراک مطرح کرده بود. شکایت آقای زنگنه این بود که اتهامات مالی و شخصیتی به ایشان وارد شده است. در این جلسه آقای کریمی توضیحات و مستنداتش را ارائه کرد. در نهایت قرار شد آقای ملک‌شاهی از جانب هیئت نظارت دیداری با وزیر نفت داشته باشد، بعد از آن دیدار نظر هیئت درباره این پرونده اعلام می‌شود.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به حضور موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در جلسه این هیئت برای بررسی شکایت رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه اصفهان عنوان کرد: این شکایت پیرامون این بود که اتهامات و مطالبی را آقای موسوی لارگانی درباره این شرکت مطرح کرده است. آقای لارگانی در توضیحاتش مطالبی درباره هزینه‌کردهای شرکت فولاد مبارکه در برخی حوزه‌های انتخابیه بیان کرد. قرار شد از شاکی دعوت کنیم تا در حضور او موضوع باز شود.

جمالی همچنین درباره بررسی شکایت سلحشوری از موسوی لارگانی پیرامون طرح برخی ادعاها درباره برادرزاده‌اش گفت:‌ این موضوع هم با حضور آقای موسوی لارگانی بررسی شد. او گفت که به طور مستقیم نامی از برادرزاده این نماینده نیاورده و این موضوع را به طور واضح اعلام نکرده است. قرار شد هیئت بعد از بررسی در این باره اعلام نظر کند.

وی ادامه داد:‌ در این جلسه خانم محمودی نماینده شهررضا برای بررسی یکی از شرکت‌های سازنده مسکن مهر در حوزه انتخابیه حضور پیدا کرد. مدارک و مستنداتی ارائه نمود. هیئت به این نتیجه رسید که صحبت‌های خانم محمودی خلاف وظایف نمایندگی نبوده است.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در پایان گفت: پرونده دیگر مربوط به شکایت سازمان بازرسی کل کشور از آقای مقصودی نماینده سبزوار بود. سازمان بازرسی براساس یکسری گزارشات رسیده درخواست اعلام نظر از هیئت نظارت را داشت. این نماینده توضیحاتش را ارائه کرد. قرار شد مدارک لازم ارائه شده و موضوع در هیئت مورد بررسی قرار گیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.