حسین‌زاده بحرینی: زمان حذف ۴ صفر از پول ملی فرارسیده است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه همواره با این استدلال که زمان اصلاح پول ملی نیست، حذف صفر را به تاخیر انداخته‌ایم، گفت: زمان حذف ۴ صفر از پول ملی فرارسیده است.

حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تصویب یک فوریت لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی در مجلس، گفت: به اعتقاد بنده حذف صفر از پول ملی در شرایط فعلی باید انجام شود چون شرایط این کار مهیا شده است.

وی ادامه داد: همواره با این استدلال که زمان اصلاح پول ملی نیست، حذف صفر را به تاخیر انداخته‌ایم، به اعتقاد بنده زمان مناسب برای این کار زمانی است که دولت و بانک مرکزی خودشان اراده این کار را پیدا کنند که خوشبختانه این اتفاق در چند ماه گذشته رخ داده و دولت و بانک مرکزی به این نتیجه رسیده‌اند که زمان حذف صفر از پول ملی فرارسیده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه اگر حذف صفر از پول ملی در قالب طرح در مجلس مطرح می‌شد قطعاً رای نمی‌آورد، افزود: اما دولت این موضوع را در قالب لایحه به مجلس ارائه کرد و دولت و بانک مرکزی با اراده‌ای که پیدا کرده‌اند از نمایندگان خواسته‌اند که به این لایحه رای بدهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اینکه گفته می‌شود حذف ۴ صفر از پول ملی باعث کاهش تورم نمی‌شود، گفت: خود بانک مرکزی نیز ادعا نکرده است که این کار باعث کاهش تورم می‌شود، این اقدام در کوتاه مدت قطعاً بعد روانی خواهد داشت.

حسین‌زاده بحرینی تصریح کرد: در شرایط فعلی ارزش پول ملی باید متناسب با ارزش پول خارجی شود که در این زمینه اولین اقدام می‌تواند حذف ۴ صفر از پول ملی کشورمان باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.