نماینده مجلس: گام سوم کاهش تهدات هسته‌ای حداقل حق ایران در چارچوب برجام است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه&#۱۶۰;اروپایی‌ها پس از خروج آمریکا از برجام به دنبال این بودند که بار تعهدات&#۱۶۰;آنها را در این توافق به دوش بکشند، گفت: گام سوم کاهش تهدات هسته‌ای حداقل حق ایران در چارچوب برجام است.

کمال دهقانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران، گفت: کاهش تعهدات برجامی ایران در گام سوم و در دو گام قبلی، کاملا منطبق با توافق هسته‌ای و حداقل حق ایران در چارچوب برجام است، بنابراین باید مقابل زیاده‌خواهی‌های اروپایی‌ها و بدعهدی آمریکایی‌ها مقاومت کنیم.

وی با بیان اینکه معتقدم باید به مرور زمان از برجام خارج شویم، زیرا دستاورد چندانی برای کشور نداشته است، اظهار داشت: تا زمانی که طرف مقابل تعهداتش در چارچوب برجام را عملی نمی‌کند، ماندن در آن ثمری برای کشور ندارد، گرچه تاکنون نیز فایده‌ای نداشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: تا زمانی که اروپایی‌ها به تعهدات‌شان عمل نمی‌‌کنند، روند کاهش تعهدات برجامی ایران باید ادامه یابد، زیرا در شرایط فعلی، عمل به تعهدات منطقی و معقول نیست.

دهقانی تأکید کرد: اروپایی‌ها پس از خروج آمریکا از برجام به دنبال این بودند که بار تعهدات آنها را در این توافق به دوش بکشند، اما موفق نبودند، بنابراین در عمل دیدیدم که در اجرای تعهداتشان ناکام ماندند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها ما را در اقدامات متقابل، جدی ببینند و ما نیز پایبندی حداقلی خودمان را به عدم پایبندی آنها به تعهدات‌شان را نشان دهیم، قطعا از مواضع‌شان عقب‌نشینی خواهند کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.