روحانی : طبق تاکید امام، دولتی موفق است که خادم مردم باشد
رئیس جمهور در حرم امام خمینی (ره) گفت: طبق بیان و تاکید امام، دولتی موفق است که خادم مردم باشد و به مردم خدمت کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در آیین تجدید میثاق هیئت دولت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی در مرقد امام خمینی(ره) طی سخنانی گفت: خدا را شاکریم که در آغاز هفته دولت در شروع کار سومین سال دولت دوازدهم به زیارت تربت امام راحل نائل شدیم. حضور ما در کنار مرقد امام یاد از راه، خط و سیره امام است و تعهد چندباره به مسیر و راهی که او برای ما برگزید و معرفی کرد.

روحانی: حوادث اخیر نشان داد اولین فراری از منطقه آمریکا استدر آستانه هفته دولت/ رئیس جمهور و اعضای دولت با آرمان‌های امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردندامام خامنه‌ای در دیدار هیئت دولت: مسئولان به تولید داخلی توجه کنند/ وضعیت کنونی کشمیر نتیجه اقدامات انگلیس خبیث استوی افزود: او از پیشتازان یک نهضت عظیم و بزرگ اسلامی بود که ما را به انقلاب رساند و راهبری آن انقلاب را بر عهده گرفت و پس از پیروزی انقلاب به عنوان معمار جهوری اسلامی ایران مسیر و راه خدمت به مردم را به ما نشان داد. این سه مرحله نهضت اسلامی، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در طول یک خط و مکمل یکدیگرند؛ گفتمان انقلاب که امام برای ما به وجود آورد گفتمانی توأم با سعه صدر و فراخ بود و همه اعتقادات، اندیشه‌ها و سلیقه‌ها را در خود جای می‌داد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در این گفتمان فضا برای هیچکس تنگ نبود و ما باید این گفتمان را با همین وسعت ادامه دهیم، در گفتمان انقلاب بیشتر آرمان‌ها و آرزوهای کوتاه‌مدت و بلندمدت مطرح بود اما در جمهوری اسلامی آرمان‌ها تبدیل به راهبردها و برنامه‌ها شد. در گفتمان جمهوری اسلامی ایران، عمدتا مدیریت یک نظم و نظام اسلامی مطرح است لذا آنهایی که فکر می‌کنند گفتمان انقلاب در برابر گفتمان جمهوری اسلامی است راه اشتباه و خطایی را انتخاب کرده‌اند؛ این دو در طول یکدیگر هستند. البته در بسیاری از موارد جمهوری اسلامی را با معیارهای انقلاب تطبیق می‌دهیم و اگر اصلاحی لازم است آن اصلاح را صورت می‌دهیم.

روحانی اضافه کرد: شاید بالاترین مرتبه در زمینه نهضت و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مرحله دولت‌سازی است؛ دولت‌سازی مرحله‌ای بسیار سخت است و بسیاری آن را بعد از فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی مرحله سوم این راه می‌نامند. در دولت همه توان برای اجرای آرمانهای انقلاب به‌کار گرفته می‌شود و طبق بیان و تاکید امام، دولتی موفق است که خادم مردم باشد و به مردم خدمت کند و دولتی می‌تواند راه را ادامه دهد که از حمایت مردم برخوردار باشد. امام بارها تاکید میکرد که این ود در کنار یکدیگر است و یکی بدون دیگری راه به مقصد نمی برد آنچه که امام فرمود میزان رای ملت است یک شعار نبود و یک تظاهر به دموکراسی نبود، میزان رای ملت است نظریه سیاسی و حقوقی و حتی نظریه فقهی امام بود. در جمهوری اسلامی اداره جامعه با نظر مردم و رای انها صورت میگیرد و به این دلیل است که انقلاب ما و نظام ما تا امروز باقی مانده است، نسل اول و دوم که بار نهضت و انقلاب وحتی اداره کشور را در روز های سخت بردوش داتشند و نسل ۳ و۴ که اینده از آن آنان است، ما نسل اولی ها و دومی‌ها کم کم باید خانه را تمیز کنیم و جارو بزنیم و ان را به صاحبخانه که نسل سوم و چهارم است بپسریم، در این مقطع استفاده از نسل جوان در اداره و مدیریتی کشور ضرور برای ماست، تازمانی که انقلاب و نظام با مردم متصل است و با رای مردم مشروعیت می یابد، هیچ گزندی نمی تواند این نظام و انقلاب را از پا درآورد و حتی تهدید کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.