گاف موشکی نتانیاهو/ تلاش اسرائیل برای فشار رسانه‌ای به ایران با تحریف موشک‌‌های بالستیک ایران
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نمایش رسانه‌ای اخیر، تضاویری متناقض از موشک‌های ایرانی و نام و مشخصات آنها نمایش داده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر دریک نمایش رسانه‌ای، ادعاهایی را علیه برنامه موشکی کشورمان بیان کرد که این اظهارات بازتاب زیادی در محافل رسانه‌ای ضدایرانی داشت.

اما نگاهی کوتاه به آنچه که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشت، نشان می دهد که اسرائیلی‌ها سعی دارند به هرطریقی افکار عمومی را فریب دهند.

نتانیاهو دربخشی از نمایش رسانه‌ای خودش، تصویر چند فروند از موشک‌های بالستیک ساخت ایران را به نمایش گذاشته وسپس بدون ارائه هرگونه سند معتبری، ادعاهایی بی اساس را علیه توان موشکی کشورمان مطرح می کند.

تصویری که نتانیاهو نمایش می دهد، در واقع سه فروند موشک قدر اف، قیام و شهاب ۳ است و بالای هر موشک به طور جداگانه نام و برد آن موشک نوشته شده است.

نکته قابل توجه این است، در تصویری که نتانیاهو نمایش داده و روی همان تصویر هم در حال بیان ادعاهایی بی اساس علیه برنامه موشکی کشورمان است، نام و تصویر یک موشک اشتباه درج شده و برد یک موشک دیگر هم غلط است.

در تصویر تصویر وسط، موشک قیام است اما همانطور که می بینید، نام موشک بالستیک قدرH با برد ۱۶۵۰ کیلومتر بالای آن درج شده است.

موشک‌های قدر و قیام یا هم تفاوت‌های بسیار زیادی دارند که می‌توان این تفاوت‌ها را با اندکی دقت، به راحتی تشخیص داد.

در مهمترین بخش می‌توان گفت که، موشک قیام ۸۰۰ کیلومتر برد داشته و موشک قدر H طبق اعلام مسئولان نظامی کشورمان، بردی معادل ۱۶۵۰ کیلومتر دارد و این یعنی موشک قیام ۸۵۰ کیلومتر به نسبت موشک قدر اچ، بردش کمتر است.

موشک قیام با توجه به برد رسمی اعلام شده توسط مسئولان کشورمان (۸۰۰ کیبومتر)، حتی اگر قرار باشد از داخل ایران بسوی سرزمین‌های اشغالی هم شلیک شود، به دلیل اینکه فاصله غربی‌ترین نقطه کشورمان تا شرقی‌ترین نقطه از سرزمین‌های اشغالی فلسطین، حدودا ۱۱۰۰ کیلومتر است و اصلا برد موشک قیام به مواضع صهسونیست‌ها نمی‌رسد، چه اینکه ماموریت موشک قیام طبق اعلام سردار حاجی زاده نیروی هوافضای سپاه، صرفا استفاده علیه پایگاه‌های آمریکا در منطقه است.

یکی از مهمترین تفاوت‌های دیگر موشک‌های کلاس قیام با موشک‌های کلاس قدر، در این است که موشک‌های قیام باله نداشته و توسط گازهای احتراق یافته خروجی از انتهای موشک کنترل می شوند اما موشک‌های قدر(در هر ۳ نسخه)، همگی توسط بالک‌های بخش انتهایی موشک هدایت و کنترل می‌شوند.

این یک ویژگی بسیار مهم و برتری‌بخش موشک قیام نسبت به موشک قدر است که به راحتی هر کارشناس مطلع نظامی می‌تواند با دیدن موشک، آنرا تشخیص دهد، چیزی که طبق آنچه که نتانیاهو در نمایش خودش نشان داد، مشخص شد که اسراییلی‌ها حتی متوجه این نکته ساده هم نشده‌‌ و حتی نتوانسته‌اند موشک قیام را از موشک قدر تشخیص دهند و نهایتا هم تصویر موشک قیام را به جای موشک قدر نمایش داده‌اند.

موشک قیام که نتانیاهو آنرا بجای موشک قدرH جا زده است، تفاوت‌های دیگری نیز با موشک قدر اچ دارد، از جمله اینکه طول دو موشک با یکدیگر متفاوت زیادی دارند.

موشک قدر اچ، طولی در حدود ۱۵ متر دارد اما طول موشک قیام ۱۱.۵ متر است، این یعنی موشک قیام ۳.۵ متر طولش کمتر از موشک قدر است و صهیونیست‌ها حتی تفاوتی به این بزرگی و اهمیت را هم تشخیص نداده و موشک قیام را به جای موشک قدر اچ جا زده اند.

بیشتر بخوانید

آیا موشک‌های بالستیک یمن «ایرانی» هستند؟

البته این اولین بار نیست که کسی چنین تحریفاتی را در راستای اهداف خودش انجام می‌دهد، در ماه های گذشته نیز دولت آمریکا توسط نیکی هیلی نماینده خودش در سازمان ملل متحد، یک نمایش مشابه را به اجرا درآورد که آمریکایی‌ها هم در آن نمایش برای اثبات ادعاهای بی‌سندشان، دست به تحریف ویژگی‌های موشک قیام زده بوده و حتی برد رسمی آن را هم دستکاری کرده بودند تا بتوانند آنرا با موشک برکان اچ ۲ یمنی‌ها مشابهت بدهند.

از اینها هم که بگذریم، در تصویر به نمایش درآمده توسط نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برد موشک شهاب نیز اشتباه درج شده که این نیز قابل تأمل است.

مشخص نیست که چرا اسرائیلی‌ها چرا چنین اشتباهات بسیار فاحشی را مرتکب شده اند، شاید آنها و دوستان آمریکایی‌شان از موشک‌های قیام بسیار نگرانند و این روزها هر چه موشک می‌بینند، تصور می‌کنند که «قیام» است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.