یک نماینده مجلس: آزادی نفتکش "آدریان دریا" موجب لطمه به حیثیت آمریکایی‌ها شد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه با بیان اینکه آزادی&#۱۶۰;نفتکش&#۱۶۰;ایرانی "آدریان دریا"، ثمره مقاومت ملت ایران بود، گفت: به دلیل اینکه&#۱۶۰;توقیف نفتکش ایرانی&#۱۶۰;زورگویانه بوده و دزدی دریایی محسوب می‌شد، این مسئله به حیثیت آنها در منطقه لطمه&#۱۶۰;وارد کرده است.

شهروز برزگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، آزادی نفتکش "آدریان دریا" را نشانه عزت جمهوری اسلامی ایران در منطقه دانست و گفت: بعد از پافشاری ایران بر حقوق خودش در ماجرای توقیف نفتکش "آدریان دریا"، آمریکایی‌ها و برخی کشورهای همسو با این کشور در منطقه، متوجه شدند که فشار بر جمهوری اسلامی ایران جواب نمی‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه در جریان توقیف نفتکش "آدریان دریا" از سوی انگلیسی‌ها، آمریکایی‌‌ها مثل همیشه به دنبال بهانه‌جویی بودند، اظهار داشت: مقاومت و ایستادگی ملت و مسئولان ایران باعث شد تا آمریکایی‌‌ها و انگلیسی‌ها به اهداف‌شان در توقیف این نفتکش نرسند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای توقیف نفتکش "آدریان دریا" اعلام کرد که توقیف این نفتکش خلاف موازین بین‌المللی و حقوقی است، اما آمریکایی‌‌ها، در پشت پرده دخالت‌های بیجا و بر روند امور برای آزادی این نفتکش کارشکنی می‌کردند.

برزگر با اشاره به واکنش وزیر خارجه آمریکا از آزادی نفتکش "آدریان دریا"، گفت: ابراز ناراحتی "پمپئو" از آزادی نفتکش ایرانی نشان داد که زبان دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بُرد بیشتری نسبت به زورگویی‌های آمریکا داشته است.

وی تأکید کرد: تلاش‌های وزارت خارجه در آزادی نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق مؤثر واقع شد و به دلیل اینکه توقیف نفتکش ایرانی زورگویانه بوده و دزدی دریایی محسوب می‌شد، این مسئله به حیثیت آنها در منطقه لطمه وارد کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان با بیان اینکه آزادی نفتکش ایرانی "آدریان دریا"، ثمره مقاومت ملت ایران بود، خاطرنشان کرد: مقاومت ملت ایران موجب شد تا آنها در رسیدن به اهداف‌شان برای ایجاد ناامنی در آب‌های سرزمینی کشورمان ناکام بمانند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.