ملکشاهی: الزامی برای پیوستن به پالرمو و "CFT" نیست
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس آخرین وضعیت بررسی دو لایحه پالرمو و "CFT" در مجمع تشخیص مصلحت نظام را تشریح کرد.

الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت بررسی دو لایحه پالرمو و "CFT" در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: این دو لایحه فعلاً در دستور کار مجمع نیست و به مجلس نیز اطلاعی در این زمینه داده نشده که چه زمانی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه این دو لایحه به طور کامل از دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام خارج نشده است، افزود: تاکنون دعوت نامه‌ای از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حضور در جلسات بررسی این دو لایحه به مجلس ارسال نشده که ما در آن جلسات حضور پیدا کنیم.

نماینده کوهدشت در مجلس در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا زمانی برای پیوستن ایران به دو کنوانسیون پالرمو و "CFT" تعیین شده یا خیر؟، اظهار داشت: زمانی در اینباره تعیین نشده و الزامی به پیوستن یا نپیوستن به این دو کنوانسیون وجود ندارد، هر کشوری می تواند به صورت اختیاری به این کنوانسیون بپیوندد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره نهایت زمان تعیین شده برای بررسی یک لایحه و طرح مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این موضوع به آئین نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.