وزیر دفاع: تقویت بنیه دفاعی عراق از راهبردهای اصلی ایران است
وزیر دفاع با تأکید بر اهمیت ارتقاء توان و بنیه دفاعی نیروهای نظامی و انتظامی عراق در مقابله با تهدیدات گفت: تقویت بنیه دفاعی عراق یکی از راهبردهای اصلی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با " یاسین طاهر الیاسری" وزیر کشور عراق با بیان اینکه موضوعات متنوع و در عین حال مهمی در روابط امنیتی دو کشور وجود دارد اظهار داشت: ایجاب می کند دو طرف رایزنی های مداومی با یکدیگر داشته باشند؛ چرا که وزارت کشور عراق یک نهاد انتظامی و امنیتی است و نقش قابل توجهی در تامین ثبات و امنیت عراق و به تبع آن منطقه دارد. وزیر دفاع ایران با بیان اینکه موضوعات متعددی وجود دارد که سرنوشت دو کشور را به هم پیوند زده است گفت: تاریخ، فرهنگ، مذهب و حوزه تمدنی مشترک در کنار شرایط سیاسی و امنیتی منطقه همگی ایجاب می کند دو کشور در جهت تحقق منافع مشترک تماس و رایزنی مستقیم و مداوم با یکدیگر باشند. امیر سرتیپ حاتمی با تقدیر از زحمات و اقدامات وزیر کشور عراق و سایر مسئولین در این کشور در تامین امنیت زائرین به ویژه در ایام ماه محرم و اربعین حسینی بیان کرد: تردد گسترده زائرین نمونه ای از پیوندهای اجتماعی دو کشور است که اتفاقا از کارکرد وِیژه ای در نزدیکی دو ملت برخوردار است. وزیر دفاع ایران با بیان اینکه اراده رهبران دو کشور بر توسعه مناسبات راهبردی استوار است گفت: مناسبات دو کشور در هیچ برهه ای از تاریخ تا به این اندازه دوستانه و برادرانه نبوده است و شرایط کنونی مناسبات در تاریخ روابط دو کشور نمونه است؛

امیر سرتیپ حاتمی خاطرنشان ساخت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم عراق در طول حمله گروه های تروریستی به عراق نه یک اقدام کوتاه مدت و تاکتیکی بلکه برخاسته از اعتقادات قلبی، راهبردی و بلند مدت بوده است. امیر سرتیپ حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارتقاء توان و بنیه دفاعی نیروهای نظامی و انتظامی عراق در مقابله با تهدیدات تصریح کرد: تقویت بنیه دفاعی عراق یکی از راهبردهای اصلی جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر دفاع با بیان اینکه همواره همکاری با وزارت کشور عراق برای ما حائز اهمیت بوده است گفت: امنیت عراق را در امتداد امنیت خودمان می دانیم و به همان اندازه که برای ثبات و امنیت خودمان تلاش داریم ، امنیت عراق نیز برای ما مهم است. امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به ظرفیت های متعدد وزارت دفاع در خصوص همکاری با کشور عراق گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری های دو جانبه شاهد توسعه مناسبات میان دو وزارتخانه باشیم.

"یاسین طاهر الیاسری" وزیر کشور عراق نیز در این دیدار با تقدیر و تشکر از مقاومت و ایستادگی و حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق در مقابله با گروه های تروریستی گفت: همکاری نظامی امنیتی میان دو کشور از اولویت های اصلی دولت عراق به شمار می‌رود.

وزیر کشور عراق با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که در نبرد عراق با داعش در کنار مردم عراق ایستاد گفت: در اذهان سیاسیون و نظامیون عراقی شکل گرفته و نهادینه شده است که ایران می تواند تکیه گاه قابل اطمینانی در مواقع بحران باشد.

وی با بیان اینکه اراده ما در وزارت کشور عراق بر این است که امنیت زائرین عتبات به طور کامل حفظ شود تصریح کرد: منافع مشترک الزام می کند که دو کشور رابطه خود را در سطوح و ابعاد مختلف توسعه بدهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.