بررسی پرونده‌های زمین‌خواری لواسان در مجلس
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه طبق مدارک و مستنداتی که به این فراکسیون رسیده است، زمین‌خواری و کوه‌خواری در منطقه لواسان توسط یک سری افراد خاص و سفارش شده،&#۱۶۰;محرز است.

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم از ورود این فراکسیون به موضوع ویلاهای لواسان و تخلفات صورت گرفته در آنها خبر داد و گفت: طبق مدارک و مستنداتی که به این فراکسیون رسیده است، زمین‌خواری و کوه‌خواری در این منطقه توسط یک سری افراد خاص و سفارش شده، محرز است.

وی ادامه داد: تخلفات این افراد در لواسان آنقدر علنی و حساس شده که ساخت و ساز‌های غیر مجاز و زمین‌خواری در این منطقه به کوه‌خواری و تپه‌خواری رسیده است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اظهار داشت: علاوه بر ساخت و ساز‌های سفارشی در این منطقه، گزارش و مستنداتی از ساخت و ساز‌های غیر‌قانونی و غیر‌منطقی رسیده است که این ساخت و ساز‌ها در سطح لواسان و رودبار قصران انجام می‌شود.

خجسته خاطر نشان کرد: ساخت ویلا در کوه‌ها، ضربه‌های زیادی به منابع طبیعی و آبی وارد خواهد کرد که می‌بایست وزارت جهاد، سازمان منابع طبیعی و نهاد‌های ذی‌ربط ضمن برخورد قاطع، گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس ارسال کنند.

وی اضافه کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۹۹ شهرداری لواسان نیز باید گزارشات خود را جهت جلوگیری از این ساخت و سازها به فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اعلام‌ کند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با طرح این سؤال که آیا می‌شود یک ویلای چند میلیاردی با هزار متر زیر بنا را قاچاقی ساخت؟، تصریح کرد: این ساخت و سازها به قدری گسترده و وسیع هستند که نمی‌شود آن را ساختِ قاچاقی دانست، قطعا مالکان به علت‌هایی با خیال راحت اقدام به ساخت این ویلاها می‌کرده‌اند

خجسته در پایان با اشاره به قیمت‌های میلیاردی ویلاهای لاکچری در منطقه لواسان، خاطرنشان کرد: آنقدر ویلاهای لوکس و گران‌قیمت در این منطقه ساخته شده که بایستی سازندگان و مالکان این ویلا‌ها نیز درباره سرمایه‌های خود شفاف‌سازی کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.