اکبریان: دولت برنامه‌ای برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی ندارد
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کالاهای اساسی گران به دست مردم می‌رسد، گفت: دولت برنامه‌ای برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۳۰ تیر) پارلمان، در نطق میان‌دستور خود، گفت: اقدام شجاعانه و با صلابت رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرنگونی پهپاد جاسوس آمریکایی و توقیف کشتی روباه مکار، انگلیس خبیس باید مورد تقدیر قرار گیرد، زیرا این اقدامات مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بود و نشان داد هرگونه تجاوز به سرزمین اسلامی عقوبت بزرگی در پی دارد.

وی، خطاب به نمایندگان مجلس، اظهار داشت: امروزه سیاست دشمنان مبتنی بر آسیب زدن به تولید، تعطیل کردن کارخانه‌جات و افزیش نرخ بیکاری و همچنین ایجاد نارضایتی مردمی است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دشمنان نمی‌توانند با جنگ نظامی با مردم مبارزه کنند، تصریح کرد: بنابراین درصدد جنگ اقتصادی هستند و تلاش می‌کنند به معیشت مردم آسیب بزنند.

اکبریان با اشاره به اینکه مهم‌ترین سناریوی دشمن فشار به معیشت اقشار محروم مردمی است، گفت: این مهم در حالیست که متأسفانه دولت و مجلس در مواجهه با معیشت مردم فقط نظاره‌گر هستند و شکسته شدن استخوان طبقات محروم جامعه را نمی‌شنوند؛ هیچ برنامه‌ای در خصوص مکانیزم استفاده از ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای معیشت مردم ندارند.

وی خطاب به نمایندگان قوه‌مقننه گفت: یک سوم سال گذشته و مابقی نیز می‌گذرد؛ ۱۴ میلیارد دلار هم معلوم نمی‌شود در چه محلی هزینه شده و به جیب چه کسانی ریخته شده است، متأسفانه مشاهده می‌شود که دلال‌ها و قاچاقچی‌ها و غیره میدان‌دار هستند و کالاهای اساسی از بیت‌المال ملت گران به دست مردم می‌رسد.

نماینده مردم کرج در مجلس اظهار داشت: افزایش چند برابری قیمت مسکن، اجاره‌بهای منازل مسکونی مشکلاتی را برای مردم به‌وجود آورده است، دولت و وزارت راه و شهرسازی سالیان طولانی است که هیچ برنامه‌ای برای مسکن نداده‌اند و به هشدارهای نمایندگان توجه نمی‌شود.

اکبریان ادامه داد: امروزه جوانان در خصوص ازدواج اقدام نمی‌کنند، زیرا مسکن گران است و لوازم خانگی نیز گران شده است و متأسفانه ازدواج از جامعه اسلامی در حال رخت بستن است و باز هم متأسفانه فقط نظاره‌گر هستیم و اقدامی هم از سوی دولت و قوه‌مقننه انجام نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به سرپرست وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: باید کرامت، منزلت و شأن فرهنگیان بیش از شرایط کنونی رعایت شود؛ امروزه فرهنگیان عمدتا در فقر و محرومیت به سر می‌برند که در شأن تعلیم و تربیت کشور اسلامی نیست.

اکبریان همچنین خطاب به وزیر رفاه، فرماندهان سپاه و ارتش، گفت: بازنشستگان نیروهای مسلح، یادگاران دفاع مقدس در تأمین معیشت مشکل دارند، لذا درخواست می‌شود توجه ویژه‌ای به این قشر از جامعه شود، زیرا چنین وضعیت زندگی در شأن ایثارگران نیست.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید باید بداند امروز بیمارستان‌ها خانواده شهید را قبول نمی‌کنند، متأسفانه دولت، بنیاد شهید و مجلس فقط نظاره‌گر هستند و فرزندان شهدا امروز در بیمارستان‌ها مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند که بر خلاف شأن و منزلت خانواده شهداست.

نماینده مردم کرج در مجلس اظهار داشت: از رهبر انقلاب که امسال را سال رونق تولید نامگذاری کردند قدردانی می‌کنم اما متأسفانه تصمیمات نابهنگام بانک مرکزی، وزارت صمت و همچنین وزارت جهاد کشاورزی در خصوص صادرات و واردات مواد اولیه تولید کشور را به استیصال کشانده است.

اکبریان ادامه داد: صادرکنندگان امید ندارند که فردا بخشنامه‌ها دچار تغییر نشود؛ واردکنندگان امید ندارند که کالایی را به کشور وارد کنند، اما در گمرک با مشکل مواجه شود.

وی تصریح کرد: سهمی برای بانک‌ها در رابطه با ارائه تسهیلات بانکی برای تولید در نظر گرفته شده است، در این میان از ۴۰ درصد سال گذشته فقط ۲۷ درصد پرداخت تسهیلات صورت گرفته است، در این بین از ۲۷ درصد نیز ۱۷ درصد استمهال صورت گرفته است که یعنی ۱۰ درصد به تولید تسهیلات اختصاص یافته است.

نماینده مردم کرج در مجلس در پایان خطاب به وزیر اقتصاد، گفت: مالیات ها را افزایش ندهید؛ در سالی که کشور در رکود است و تجار و کاسبان و واحد‌های تولیدی و تجاری با مالیات سنگین زمین‌گیر می‌شوند، راهی جز تعطیلی ندارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.