سفیر قطر در روسیه:گفت‌وگو با ایران بهترین راه برای پایان دادن به تنش در منطقه است
سفیر قطر در روسیه تأکید کرد، ایجاد کانال گفت‌وگو با ایران بهترین راه‌حل برای پایان دادن به تنش در منطقه است و باید از اتخاذ اقداماتی علیه ایران، که مورد تایید و حمایت جامعه جهانی و سازمان ملل نیست، اجتناب شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «فهد بن محمد العطیه» سفیر قطر در روسیه در گفت‌وگو با پایگاه خبری «نیوز رو» روسیه، با تأکید بر این‌که قطر از حق خود در میزبانی از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ دفاع خواهد کرد، اظهار داشت عربستان سعودی و امارات از کسانی‌که تلاش می‌کنند حق قطر را در میزبانی از این مسابقات به چالش بکشند، حمایت می‌کند، این دو کشور همچنین از کسانی‌که مطالبی منفی علیه قطر و جام جهانی ۲۰۲۲ می‌نویسند، حمایت و پشتبانی مالی می‌کنند؛ چرا که آنها درصدد هستند به هر طریقی به قطر ضربه وارد کنند.

العطیه افزود، ایجاد کانال گفت‌وگو با ایران بهترین راه‌حل برای پایان دادن به تنش در منطقه است، آغاز کردن جنگ آسان است ولی پایان دادن به آن دشوار است.

این دیپلمات ارشد قطری گفت: «آمریکا و ناتو در سال ۲۰۰۱ به افغانستان حمله کردند و همچنان در این کشور گرفتار شده‌اند، سپس به عراق و سوریه حمله کردند و اگر جنگ دیگری شروع شود، همان‌گونه که رئیس‌جمهور روسیه گفته است، وضعیت فاجعه‌باری پیش خواهد آمد. معتقدم بهترین راه خلاص شدن از این وضعیت، بازگرداندن ایران به شیوه‌ای سازنده به مذاکرات و همچنین توافق هسته‌ای (برجام) است که آمریکا به صورت یک‌جانبه از آن خارج شد، اگر نگران رفتار ایران هستید بهتر است به جای اتخاذ تدابیری که مورد حمایت جامعه جهانی و همچنین سازمان ملل متحد نیست، کانالی برای مذاکره ایجاد شود.»

وی برقراری صلح در سوریه را بدون داشتن یک طرح سیاسی بعید دانست و گفت: «ترکیه، ایران، عراق و کشورهای همسایه سوریه از حضور تروریست‌ها در این کشو، نگرانی‌های امنیتی دارند. به نظر من، ترکیه، ایران و روسیه از جمله کشورهایی هستند که تلاش می‌کنند این مشکل را حل و فصل کنند. لازمه برقراری آرامش و ثبات در سوریه برداشتن یک گام سیاسی در چارچوب زمانی مشخصی است.»

سفیر قطر در روسیه در ادامه خاطرنشان کرد، فلسطینیان همچنان تحت اشغالگری هستند و بهترین چیز برای آنها بازگشت آزادی‌شان، کرامت‌شان و سرزمین‌شان است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )