اعلام موعد نشست بعدی مذاکرات آستانه با مشارکت عراق و لبنان
وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد، سیزدهمین دور نشست‌های آستانه درباره سوریه، اوایل ماه آینده میلادی در پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد که در آن برای نخستین بار هیئت‌هایی از عراق، اردن و لبنان مشارکت خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج آنلاین، وزارت خارجه قزاقستان، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، شهر «نورسلطان» در روزهای ۱ و ۲ ماه اوت (۱۰ و ۱۱ مرداد) سیزدهمین دور نشست‌های بین‌المللی درباره سوریه را میزبانی می‌کند. مشارکت کشورهای ضامن صلح، ایران، روسیه و ترکیه و نیز نظام سوریه و گروه‌های معارض مسلح در آن برنامه‌ریزی شده است.

این بیانیه افزود، برای پیشبرد مذاکرات، نمایندگانی بلندمرتبه از سازمان ملل متحد، اردن و همچنین لبنان و عراق برای اولین بار در عملیات آستانه مشارکت خواهند کرد.

طبق این بیانیه، دور بعدی مذاکرات بر گفت‌وگو درباره آخرین تحولات در سوریه، به‌ویژه در ادلب و شمالی کشور، تدابیر بعدی برای افزایش اعتماد میان طرفین درگیر و پیشبرد روند سیاسی، از جمله مسائل مربوط به تشکیل و فعال کردن کمیته تدوین قانون اساسی، متمرکز خواهد شد.

انتظار می‌رود یکم اوت سلسله شاهد رایزنی‌های مقدماتی دوجانبه و چند جانبه، از جمله با مشارکت نظام دمشق و گروه‌های معارض مسلح، باشد و فردای آن نشست عمومی برگزار خواهد شد.

ادلب بخشی از منطقه کاهش تنش است که در سال ۲۰۱۷ و در پی توافق میان روسیه، ترکیه و ایران در چارچوب مذاکرات آستانه، ایجاد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.