انتقاد یک نماینده مجلس از تاخیر در تشکیل بازار متشکل ارزی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از عدم تشکیل بازار متشکل ارزی از سوی بانک مرکزی انتقاد کرد.

محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تاخیر بانک مرکزی برای راه‌اندازی بازار متشکل ارزی، گفت: این تاخیر بانک مرکزی برای مجلس پذیرفتنی نیست و باید این بازار هرچه سریعتر عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه تشکیل بازار متشکل ارزی اسفندماه سال گذشته در شورای پول و اعتبار مصوب شده و تاکنون اتفاق خاصی در این حوزه رخ نداده است، ادامه داد: آخرین اطلاعاتی که به دست نمایندگان رسیده این است که دولت با نگارش آیین‌نامه‌های اجرایی این بازار موافقت کرده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس با اعلام اینکه بازار متشکل ارزی باید هرچه سریعتر در بخش اسکناس و حواله‌ها عملیاتی شود، اضافه کرد: وجود چند نرخی در بازار و عدم تشکیل این بازار در شرایط فعلی موجب فساد و رانت در اقتصاد کشور شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه عدم تشکیل بازار متشکل ارزی نحوه عرضه و تقاضا را در بازار ارز برهم زده است، اظهار داشت: عدم وجود یک بازار متشکل باعث شده تا تقاضا برای ارز بالا برود و از سوی دیگر صادرکنندگان غیرنفتی نیز ارز حاصل از صادرات را به چرخه بازار تزریق نکنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.