نماینده مجلس:باغات چای لاهیجان را آتش نزده ام/ویلا لاکچری ندارم
نماینده لنجان در مجلس توضیحاتی درباره اظهارات اخیر دادستان لاهیجان درباره ویلاسازی وی در این شهرستان ارائه کرد.

محسن کوهکن نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اظهارات اخیر دادستان لاهیجان درباره آتش زدن باغات چای این شهرستان از سوی یک نماینده، گفت: فردی که آقای دادستان نامی از وی نبرده است بنده بوده ام که براساس اظهاراتی که وی داشته از او شکایت کردم.

وی با بیان اینکه از دو جهت بنده از دادستان لاهیجان شکایت کرده ام، ادامه داد:یک شکایت بنده به دادسرای عمومی تهران به خاطر اینکه آقای رضا رحمانی به نوعی به بنده توهین کرده است و یک جمله ای هم می گوید که مصداق نشر اکاذیب است و می گوید باغات چای را آتش زده ام. به همین دلیل دو شکایت از ایشان در مراجع قضایی مطرح کرده ام.

نماینده لنجان در مجلس تصریح کرد: اخیراً نیز بنده نامه ای به صداو سیما ارسال کرده ام و در آن نامه دادستان لاهیجان را به یک مناظره در صدا و سیمای مرکز رشت دعوت کردم تا ثابت کند که این ملک را من ساختم و مالک آن هستم.

کوهکن درباره خرید زمین در لاهیجان نیز توضیح داد: بنده حدود ۱۳ سال قبل در این روستای مورد ادعا در شهرستان لاهیجان زمینی را در داخل روستا و در قالب طرح هادی روستایی خریداری کردم و داخل این زمین یک ساختمان قدیمی ۶۰ ساله و یک ساختمان مخروبه بوده که همان را اصلاح کردم.در این مدت حدود ۱۳ ساله، آن زمین را چند بار تعویض کردم و نهایتا امروز یک زمین ۷۰۰ متری دارای پروانه ساخت در داخل حریم روستا و طرح هادی روستایی دارم که هنوز آن را نساخته ام و تصمیم دارم آن را بسازم.

وی با بیان اینکه این ویلای مورد ادعا، زمینش متعلق به آقای اخوان کریمی بوده است. اینجا را یک آقایی خریداری می کند و بعد زمین را می فروشد به آقای غلامحسین محمدخانی، اضافه کرد: آقای محمدخانی در سال ۹۰ به مراجع ذیصلاح مراجعه کرده و مجوز قانونی برای دیوار کشی و ساخت بنا می گیرد. همان موقع دهیاری از منابع طبیعی درباره این ساخت و ساز سوال کرده و منابع طبیعی پاسخ داده است که این زمین مالک خصوصی دارد. یعنی اینکه دولت در مورد مالکیت آن ادعایی ندارد. سوال دیگری مطرح شده بود مبنی بر اینکه آیا این ساختمان مجوز ساخت داشته است که در این مورد نیز اسناد و پروانه ساخت موجود است.

نماینده لنجان در مجلس عنوان کرد: این ملک را سپس من خریداری کردم. یعنی زمانی که آن را خریداری کردم، ساخت و ساز در آن انجام شده بود و این ساخت و ساز نیز با مجوزهای قانونی صورت گرفته بود. ضمن اینکه بعد از مدتی من این ساختمان را فروختم و امروز اساسا مالک آن نیستم.

کوهکن در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: حرف من به آقای دادستان این است که بر فرض یک نماینده مجلس به نام محسن کوهکن به لاهیجان آمده و تخلف کرده است. یعنی زمین چای را به صورت غیرقانونی تصرف و در آن ساخت و ساز انجام داده است. جنگل را تخریب کرده و برج ساخته است. آقای دادستان شما عضو کمیسیون هایی هستید که می توانستید این ساخت و ساز را متوقف و حتی پس از ساخت، دستور تخریب بدهید. چرا به وظیفه خود عمل نکردید؟

وی با بیان اینکه بنده هیچ زمین چای را در لاهیجان آتش نزده ام تا در آن ویلا سازی کنم، ادامه داد: من به عنوان یک نماینده مجلس که چند دوره نماینده بوده و وکیل پایه یک دادگستری هستم، کلا هفتصد متر زمین در یک روستا دارد. در روستایی هم زمین دارم که مجموعه کسانی که در آنجا ساختمان دارند از اقشار متوسط جامعه هستند. این در حالی است که خیلی از همکاران ما و آقایان دیگر در لواسان ویلاهای ۱۰۰ میلیاردی و ۲۰۰ میلیاردی دارند.

کوهکن گفت: می گویند این ویلا لاکچری است. لاکچری بودن یک ویلا تعریف دارد. سطح اشغال این ساختمان ۹ متر در ۱۰ و نیم متر است. یعنی طبقه اول ۹۰ متر بیشتر نمی شود. چون در شیب بوده و پایه دارد و ایوان دارد، می گویند چه ویلای بزرگی است. اما نمی دانند که سطح طبقه اول آن ۹۰ متر است.

وی اظهار داشت: من بعد از چهل سال کار کردن، رفتم در یک روستا زمین خریده ام و امروز نیز همین زمین ۷۰۰ متری را دارم و دیگر این ساختمان متعلق به من نیست و آن را فروخته ام و به جای آن زمین ۷۰۰ متری خریده ام. اموالم را هم به دستگاه قضایی به صورت شفاف ارائه داده ام. مسوولان می توانند اموالم را بررسی کنند و ببینند که مشروع بوده یا نامشروع.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.