کدام کشور مسئول اصلی ایجاد ناامنی در خلیج فارس است؟
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نباید در ماجرای انفجار دو نفتکش در خلیج فارس اصل موضوع را اشتباه بگیریم، اظهار داشت: معتقدم اصل موضوع این است که آمریکایی‌ها مسبب این هرج و مرج و ناامنی در خلیج فارس و تنگه هرمز هستند.

علاء‌الدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برخی اتهام‌افکنی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در ماجرای انفجار دو نفتکش ژاپنی در خلیج فارس، گفت: اینگونه اتهام‌زنی‌ها نشانه ضعف و زبونی دولت‌ آمریکا و متحدان منطقی‌اش است.

وی با بیان اینکه نباید در ماجرای انفجار دو نفتکش در خلیج فارس اصل موضوع را اشتباه بگیریم، اظهار داشت: معتقدم اصل موضوع این است که آمریکایی‌ها مسبب این هرج و مرج و ناامنی در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز هستند، اگر آمریکایی‌ها در منطقه حضور نداشته باشند، مردم و دولت‌های منطقه به راحتی می‌توانند امنیت منطقه را تأمین کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: آمریکایی‌ها با حضور نظامی در خلیج فارس، به ناامنی در منطقه دامن زده‌اند، از این رو پس از هر ماجرا و حادثه‌ای به دنبال مقصر می‌گردند، به طوری که شاهدیم پس از حوادث اخیر در "الفجیره" امارات و پس از آن، خلیج فارس، انگشت اتهام را متوجه ایران کرده‌اند، در صورتی که علت اصلی این ناامنی، حضور خودشان در منطقه است.

بروجردی تصریح کرد: با وجود اینکه آمریکایی‌ها با اتهامات واهی و بی‌اساس سعی کردند جمهوری اسلامی ایران را در ماجرای انفجار دو نفتکش ژاپنی در خلیج فارس مقصر جلوه دهند، اما به قدری سخنانشان پوچ و بی‌فایده بود که حتی متحدان‌شان، نظیر فرانسه نیز نتوانستند به این اظهار اعتماد کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند تا مادامی در خلیج فارس و در منطقه غرب آسیا حضور نظامی داشته باشند، این منطقه روی آرامش به خودش نخواهد دید و جمهوری اسلامی ایران هم در چارچوب دکترین دفاعی‌اش از مواضع ملت‌های منطقه دفاع خواهد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.