ماهیانه ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت یارانه‌بگیر اضافه می‌شود
سخنگوی برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر ماه ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت یارانه‌بگیر اضافه می‌شود، اظهار داشت: این رقم علاوه بر جمعیت ۸۷ میلیونی یارانه‌بگیر است که ماهانه از یارانه نقدی استفاده می‌کنند.

محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به جزئیاتی از جلسه عصر امروز(یکشنبه، ۲۶ خرداد) این کمیسیون، گفت: در این جلسه گزارش رسیدگی به عملکرد منابع و مصارف سال ۱۳۹۷ و ۲ ماهه سالجاری مربوط به و برنامه‌های دولت در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: براساس گزارش عملکرد منابع و مصارف بودجه سال ۹۷، حدود ۶۲.۵ درصد از منابع بودجه سال در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ محقق شده است، به طوری که از مجموع ۳۵ هزار میلیارد تومان که می‌بایست در این مدت وصول می‌شده، بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان محقق شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هر ماه ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت یارانه‌بگیر اضافه می‌شود، اظهار داشت: این رقم علاوه بر جمعیت ۸۷ میلیونی یارانه‌بگیر است که ماهانه از یارانه نقدی استفاده می‌کنند.

خدابخشی در مقایسه‌ای بین عملکرد سازمان هدفمندی یارانه‌‌ها در سال‌ ۹۷ و ماه‌‌های ابتدایی سال ۹۸، گفت: در سال گذشته، ۸۸ درصد از منابع هدفمندی یارانه‌ها محقق شده، اما با توجه به بررسی‌های انجام شده، میزان تحقق این منابع کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۱ هزار و یکصد میلیارد تومان یارانه نقدی به بیش از ۷۸ میلیون نفر پرداخت شده یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به خانواده‌های تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی، ۷۴۵ میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز به وزارت بهداشت پدراخت شده است؛ همچنین۱۷۰ میلیارد تومان نیز برای راه‌آهن هزینه شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه، مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات نیز حضور داشتند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.