تاکید روسای جمهور ایران و ترکیه بر مقابله با تحریم و زورگویی در منطقه
روحانی در دیدار اردوغان گفت: باید به تلاش‌ها برای تقویت همکاری‌ها و رساندن حجم مبادلات سالانه دو کشور به رقم ۳۰ میلیارد دلار افزوده شود.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز شنبه در دیدار «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه که در حاشیه پنجمین نشست سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) و در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، گفت: برای توسعه و تعمیق روابط ایران و ترکیه طی سال‌های اخیر گام‌های ارزنده‌ای برداشته شده و این روند باید شتاب بیشتری بگیرد.

روحانی در دیدار امیر قطر: تهران خواهان توسعه بیش از پیش روابط با دوحه استروحانی در اجلاس سیکا: اروپایی‌ها به اولتیماتوم ایران پاسخ مثبت ندهند اقدامات بیشتری انجام می‌دهیمروحانی: امنیت کشورهای منطقه از جمله ایران و افغانستان به یکدیگر گره خورده استروحانی در دیدار اشرف غنی: آمریکا برای حفظ ثبات و امنیت منطقه را ترک کندوی با تاکید بر اینکه تهران علاقه‌مند به توسعه روابط با ترکیه در همه عرصه‌ها به ویژه در حوزه اقتصادی است، گفت که باید به تلاش‌ها برای تقویت این همکاری‌ها و رساندن حجم مبادلات سالانه دو کشور به رقم ۳۰ میلیارد دلار افزوده شود.

رئیس‌جمهور همچنین همکاری‌های منطقه‌ای ایران و ترکیه را با اهمیت دانست و اظهارداشت: همکاری‌های دوجانبه و سه‌جانبه با روسیه در حوزه مسائل منطقه‌ای و از جمله در فرایند آستانه و بازسازی سوریه را بسیار با اهمیت و در راستای تقویت صلح و ثبات منطقه است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار گفت: روابط ایران و ترکیه روابطی رو به توسعه بوده و تقویت بیش از پیش این روابط در عرصه‌های دوجانبه و منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: ترکیه مصمم است روابط خود را با تهران در همه عرصه‌ها توسعه دهد.

روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در این دیدار همچنین بر مخالفت خود با تحریم و زورگویی در منطقه تاکید کردند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.