ارجاع ۱۰۰ پرونده زمین‌خواری از مجلس به قوه قضائیه
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ارجاع ۱۰۰ پرونده زمین‌خواری از مجلس به قوه قضائیه خبر داد.

داود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه گزارش این کمیسیون درباره بحث زمین‌خواری اخیراً تدوین و تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده است، گفت: در زمانی که گزارش از سوی کمیسیون تدوین می‌شد نیز مستنداتی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت تا آنها نیز به موازی کمیسیون این موضوع را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه شکایات این پرونده از نهاد‌هایی همانند وزارت جهادکشاورزی، سازمان ثبت و اسناد، سازمان محیط زیست وبرخی اشخاص حقیقی به کمیسیون اصل واصل شده است، افزود: حدود ۱۰۰ پرونده به قوه قضائیه ارجاع شده که به همین میزان نیز پرونده در قوه قضائیه تشکیل شده است و افرادی نیز در همین زمینه بازداشت شده‌اند.

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه برخی از این پرونده‌ها در قوه قضائیه منجر به صدور حکم شده است، ادامه داد: برخی از زمین‌های که به صورت غیرقانونی تصرف شده بودن نیز به بیت المال بازگشته شده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: بخش عمده این پرونده‌ها که در اختیار قوه قضائیه و کمیسیون قرار دارد مربوط به استان‌های شمالی کشور، تهران و دماوند است که بررسی‌های کمیسیون اصل نود موجب شد چندهزار هکتار آن از تصرف خارج شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.