انتقاد "لاریجانی" از عدم حضور وزرا در جلسات کمیسیون‌های مجلس
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: معنا ندارد که وزرا در جلسات کمیسیون‌های مجلس شرکت نکنند، باید مجلس به اتفاق دولت تصمیمات پخته‌ای برای تعیین تکلیف یارانه‌ها بگیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۵ خرداد) قوه مقننه طی تذکری شفاهی گفت: روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه جلسه‌ای را برای نحوه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی برگزار کرد. مطابق دعوت از پیش تعیین شده وزرای اقتصاد و کار و رفاه اجتماعی قرار بود در جلسه حضور یابند اما هیچ کدام از وزرا در جلسه حضور نیافتند. این بدان معناست که وزرا برای تعیین تکلیف اقلام اساسی مردم و وضعیت معیشتی آن‌ها توجه ندارند.

علی لاریجانی رئیس جلسه در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: زمانی که کمیسیون از وزرا برای حضور در جلسات دعوت می‌کنند وزرا موظف هستند تا در جلسات حضور یابند.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره تذکر این نماینده افزود: اکنون یکی از موضوعات بسیار مهم کشور تصمیم‌گیری در خصوص نحوه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی است که باید هر چه زودتر در این زمینه تصمیم‌گیری شده تا بر سر سفره‌های مردم برسد. تاکنون کمیسیون چندین جلسه برای تصمیم‌گیری در این زمینه برگزار کرده است اما وزرای دولت در جلسات حضور نیافتند و این رفتار صحیح نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: وزرا یا می‌گویند ما اطلاعی نداشتیم یا معاونانشان را می‌فرستند که آن‌ها می‌گویند ما در جریان نیستیم. لطفاً شما به عنوان رئیس قوه مقننه به رئیس قوه مجریه در این زمینه تذکر دهید چرا که طرح مجلس در این زمینه آماده است اما دولت تعلل می‌کند.

علی لاریجانی خطاب به حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: اکنون سه موضوع مهم در حوزه اقتصاد کشور مطرح است. یکی بحث ساماندهی یارانه کالاهای اساسی است که در قانون بودجه آمده و باید زودتر در مورد آن تصمیم‌گیری شود دیگری بحث یارانه سوخت است که باید به نحوی در این زمینه تصمیم گرفت که کمترین فشار به اقشار ضعیف جامعه وارد شده و از سوی دیگر جلوی قاچاق سوخت گرفته شود و دیگری مسئله مسکن زوج‌های جوان است که باید زودتر ساماندهی شود. اینکه وزرا در جلسات کمیسیون‌ها شرکت نمی‌کنند معنی ندارد. باید هر چه زودتر مجلس و دولت با اتفاق نظر تصمیم پخته‌ای در این زمینه بگیرند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.