آخرین اخبار از وضعیت انتقال پایتخت سیاسی
یک نماینده مجلس ضمن تشریح آخرین اخبار از انتقال پایتخت سیاسی از تهران، گفت: کمیته‌ای در وزارت راه و شهرسازی برای این منظور تشکیل شده و جلسات آن نیز هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود.

ابوالفضل ابوترابی‌فرد عضو ناظر مجلس در شورای عالی انتقال پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در این شورا برای انتقال پایتخت سیاسی کشور، گفت: جلسات این شورا به ریاست آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به طور مرتب تشکیل می‌شود که در این جلسات ۴ نماینده مجلس نیز حضور دارند.

وی با تأکید بر اینکه عزم مجلس و دولت برای انتقال پایتخت سیاسی کشور جدی است، اظهار داشت: در جلسات شورای عالی انتقال سیاسی پایتخت مدل‌های دیگری از جمله پایتخت فرهنگی و اقتصادی در کنار پایتخت سیاسی برای انتقال پایتخت تعریف شده و در حال بررسی آن هستیم، به نحوی که شهرهایی برای این منظور در نظر گرفته شود.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی انتقال پایتخت اضافه کرد: کمیته‌ای برای انتقال پایتخت سیاسی کشور در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده که جلسات آن هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود و تاکنون روند خوبی داشته است.

ابوترابی ادامه داد: تاکنون کمیته انتقال پایتخت که در وزارت کشور تشکیل شده، ۴ جلسه برگزار کرده که نظر دولت نیز درباره آن مساعد است.

وی با بیان اینکه تا پایان شهریور امسال باید جمع‌بندی‌های نهایی نسبت به انتقال پایتخت صورت گیرد، اظهار داشت: تاکنون چند نقطه برای انتقال پایتخت در نظر گرفته شده که در جلسات شورای عالی انتقال پایتخت مورد بررسی قرار گرفته، اما هنوز نهایی نشده است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی انتقال پایتخت در پایان همچنین از آمادگی یک شرکت خوشنام داخلی برای فراهم کردن زیرساخت‌های انتقال پایتخت خبر داد و خاطرنشان کرد: این شرکت اعلام کرده که بدون هزینه این کار را انجام می‌دهد و پس از اینکه انتقال پایتخت انجام شد، از هزینه‌های آن در زمان مشخصی، بهره‌برداری می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.