دولت برای تشکیل سازمان نظام معلمی به مجلس لایحه می‌دهد
نماینده سمنان در مجلس جزئیات پیشنهاد خود برای راه‌اندازی سازمان نظام معلمی را تشریح کرد.

احمد همتی نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح پیشنهاد خود برای راه‌اندازی سازمان نظام معلمی، گفت: درباره تشکیل سازمان‌های صنفی در کشورمان سوابق طولانی وجود دارد، به طور مثال سازمان نظام پزشکی بیش از ۶۰ سال است که تشکیل شده یا سازمان‌های نظام مهندسی یا نظام پرستاری که در سال‌های اخیر تشکیل شده است، را می‌توان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سازمان‌های صنفی در چارچوب قانون انتخابات برگزار می‌کنند و هیئت‌ مدیره‌های شهرستانی و استانی را انتخاب می‌کنند، ادامه داد: این سازمان‌ها مجمع کشوری برگزار و رئیس این صنف را خودشان انتخاب می‌کنند و در این چارچوب هم از حقوق صنف خودشان دفاع می‌کنند و در عین حال پیشنهاداتی برای ارتقا کار خودشان ارائه می‌کنند که هم دفاع از صنف چارچوب قانونی پیدا می‌کند و هم به حاکمیت برای توسعه آن بخش کمک می‌کنند.

نماینده مردم سمنان در مجلس تصریح کرد:متاسفانه در چند سال گذشته علرغم اینکه معلمان و فرهنگیان قشر فرهیخته و جمعیت زیادی دارند فاقد تشکل صنفی هستند البته در سال‌های گذشته‌های در وزارت آموزش و پرورش بخش‌های فعالی در این زمینه وجود داشته است و پیش‌نویسی در زمینه تشکیل یک نظام صنفی تدوین شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد:هماهنگی‌های با وزیر آموزش و پرورش فعلی و قبلی انجام شد و در نهایت در جلسه کمیسیون آموزش با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون سازمان امور استخدامی این موضوع مطرح شد و با استقبال آنها مواجه شد.

همتی اضافه کرد:قرار بر این شد که ظرف یک ماه آینده دولت لایحه‌‌ای در این زمینه به مجلس ارائه کند که اگر این اتفاق رخ نداد در قالب طرح این موضوع را دنبال می‌کنیم البته باید ببینیم از کدام راه (لایحه یا طرح) زودتر به نتیجه می‌رسیم، سعی خواهیم کرد این موضوع در مجلس دهم تعیین تکلیف شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.