روایت یک دانشجو از از جلسه رئیسی با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی
عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، روایتی از جلسه نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با رئیس قوه قضائیه را تشرح کرد.

علیرضا فیروزی عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به دیدار شب گذشته نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با حجت‌الاسلام رییسی رییس قوه قضاییه اظهار داشت: دانشجویان در این دیدار نگرانی‌های خود را نسبت به برخی مسائل قضایی مطرح کردند.

وی افزود: شفافیت آرا قضات و برخورد با مفاسد اقتصادی ازجمله مسائلی بود که دانشجویان پیرامونان بحث‌های مفصلی صورت دادند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه ازنظر دانشجویان دستگاه قضا و به‌خصوص رییس آن باید نماد مبارزه با فساد و مفاسد اقتصادی باشد، تصریح کرد: انتظار دانشجویان و افکار عمومی از دستگاه قضاییه کشور این است که بدون ملاحظه و خط قرمزی با مفاسد اقتصادی برخورد کند و در این مسیر جدیت کافی داشته باشد.

فیروزی گفت: سازمان خصوصی، سازمان بازرس و سازمان مالیاتی از دیگر محورهای موردبحث بودند. بحث‌هایی پیرامون سازمان خصوصی‌سازی و شیوه واگذاری‌های ان صورت گرفت. از رییس دستگاه قضا درخواست شد با بررسی این واگذاری‌ها اموالی که به شیوه نادرستی به بخش خصوصی واگذارشده است به بیت‌المال بازگردد.

وی به بحث‌های مطرح‌شده از سوی این تشکل دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: توجه به تبعات برخی احکام قضایی ازجمله مسائلی بود که توسط ما مطرح شد اینکه برخی احکام قضایی تبعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خاص خود را به‌ همراه دارد و این مسائل بعضاً با اشتباهات یا کج‌سلیقگی برخی قضات یا ضوابط قضایی بیشتر می‌شود و چون عملکرد این دستگاه تأثیر مستقیمی بر کارآمدی نظام دارد نباید از این موضوع غفلت کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.