نامه بسیج دانشجویی به ظریف درباره تبادل زندانیان
بسیج دانشجویی ۵ دانشگاه بزرگ تهران در نامه‌ای به وزیر خارجه تاکید کردند: اظهارنظر اخیر شما موجی از نگرانی را در میان دلسوزان نظام، ملت انقلابی و جریان بیدار دانشجویی ایجاد کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، بسیج‌ دانشجویی پنج دانشگاه تهران بزرگ، (دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه تهران، شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه خواجه نصیر) در نامه‌ای به محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه به موضوع تبادل زندانیان واکنش نشان دادند.

در بخشی از این پیام آمده است:

چندین روز است اظهارنظر جنابتان در باب مذاکره با آمریکا بر سر تبادل زندانیان، نقل‌قول محافل دوست و دشمن گردیده و آن‌ها را به تکاپوی تحلیل اقدام غیرمنتظره شما در باب مذاکره واداشته است. دوستان داخلی‌تان و روزنامه‌های زنجیره‌ای در تحلیل و نظر، خط امید به احیای مذاکره مجدد با استکبار را در پیش‌گرفته و افراد نام‌آشنای دولت، خط وادادگی در برابر غرب را با حماسه‌های سرداران مقاومت مقایسه کرده و هر دو را دو روی یک سکه عنوان کردند.

اظهارنظر شما موجی از نگرانی را در میان دلسوزان نظام، ملت انقلابی و جریان بیدار دانشجویی نسبت به پیمودن مجدد بیراهه مذاکره با غرب خصوصاً شیطان بزرگ ایجاد کرده است.

فراموش نکنید که شش سال نه‌تنها تمام ظرفیت دستگاه دیپلماسی کشور، بلکه بسیاری از ظرفیت‌های داخلی و توان کشور را معطل نظریه غلط و واهی مذاکره سازشکارانه با غرب نمودید و مسائل حیاتی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از جمله نگاه به شرق و همسایگان و دفاع از مظلومین و مستضعفین خصوصاً محور مقاومت را، در سایه امید به لبخند آمریکا به حاشیه راندید. برجام نیز که آن را فتح الفتوح تعامل و مذاکره هوشمندانه‌ی خود می‌دانستید، اکنون تنها فایده‌اش این است که آینه‌ی عبرت برای دولت و ملت شود.

در این زمان طرح بحث مجدد مذاکره با آمریکا بر سر تبادل زندانیان هرچند علی‌الظاهر به بهانه‌های انسان دوستانه احقاق حقوق اتباع و اتخاذ رویکرد تهاجمی! در مذاکره بوده است اما در باطن نشان از شروع خط باطلی است که اخیراً جبهه غرب برای کشاندن برخی کشورها به میز مذاکره‌ یک‌طرفه و استثمار آن‌ها طی کرده است.

پیشنهاد تبادل زندانیان از سوی وزیر خارجه جمهوری اسلامی در برهه‌ای که دشمنان پس از بی‌اعتنایی کامل به تعهدات قبلی به ظن خود بیشترین فشارها را بر جمهوری اسلامی تحمیل کرده و اخیراً با لغو معافیت نفتی فشار را به اوج رسانده‌اند پیامی جز عدم اعتقاد به توان داخلی و عقب‌نشینی در برابر فشارها ندارد.

والسلام علی من اتبع الهدی

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.