روحانی به ترامپ: جیره‌خوار دیگران هستید/کاسبی نه سیاستمدار
رئیس جمهور با انتقاد از سیاست‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا گفت: برخی فکر می‌کنند این منطقه باید طبق اراده آنها حرکت کرده و کاخ سفید برای خاورمیانه تصمیم بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز در مراسم افتتاحیه رسمی رویداد بین‌المللی تبریز ۲۰۱۸ اظهار کرد: بسیاری از مشکلات منطقه به خاطر دید ناصحیح و سخنان ناصحیح نسبت به ملت‌هاست. بعضی فکر می‌کنند برای همیشه یک رژیم غاصب ظالم باید بر مردم برخی کشورها مسلط شوند. فکر می‌کنند کاخ سفید باید برای خاورمیانه تصمیم بگیرد. فکر می‌کنند از این طریق می‌توانند همه ذخایر دنیای عرب را به یغما ببرند.

وی خطاب به آمریکا اظهار کرد:‌چشم طمع شماها به کجاهاست؟به طلای سیاه زیر زمینی یا حساب‌های صدها میلیاردی برخی از کشورهای عرب منطقه؟ این طمع عقل را از شما ربوده است؟ هر روز سخنی می‌گویید که نه با شان منطقه و نه شان مردم و نه شان قرن جدید سازگار است.

اهم اظهارات رئیس جمهور را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*به صراحت می‌گویید با پول دیگران می‌مانید. پس شما جیره خوار دیگران هستید. ارتش شما به دنبال منبعی است تا بدزدد و ارتزاق کند این برای شما حیثیت شد؟ می گویید پول بدهید در سوریه می‌مانیم و اگر پول ندهید می‌رویم. اگر ما نباشیم شما در یک هفته نیستید چرا نیستند؟ ما حافظ عراقیم. ملت عراق حافظ عراق است. ما آماده‌ایم حافظ عربستان باشیم. ملت عربستان حافظ عربستان است. اتفاقا اگر شما تشریفتان را برای همیشه ببرید امنیت کامل را در منطقه برقرار می‌شود.

*این همه هواپیما و بمب در اختیار عربستان گذاشتید؛ امنیت آوردید ؟ چرا نگاهتان غلط است. امان از دید غلط و امان از زبانی که به درستی گردش نمی‌کند و سخنانی می‌گویید که برای مردم مشکل ایجاد می‌کند.

*می‌گویید با فلان رهبر کشور اروپایی برای یک قرارداد هفت جانبه تصمیم می‌گیرید؛ با چه اجازه‌ای؟ ما حسن نیت خود را به دنیا نشان دادیم. به دنیا نشان دادیم که ایران هراسی دروغ بود. ما خواستیم به جهان بگوییم پرونده سازی برای ایران تحت عنوان PMD دروغ بوده است و بر خلاف عدل و قانون ما را ذیل فصل هفتم شورای امنیت بردید.

*ما با این پیمان و توافق تهمت‌ها را نشان دنیا دادیم و ثابت کردیم که آمریکا و اسراییل طی دهها سال دروغ می‌گفتند. ما راستگویی ایران را تحت عنوان برجام ثابت کردیم.

* شما به دنیا نشان دادید که به عهدتان پایبند هستید و یا نشان دادید که به عهدتان پایبند نیستید؟ این که بانکهای دنیا را برای کار با ایران تهدید می‌کنید، اینکه مانع سرمایه گذاری کارآفرینان هستید، این که هر روز با یک بیان نادرست نسبت به مردم مسلمان از جمله ایران برایشان مانع می‌تراشید بر خلاف عهدتان در جامعه است.

* کسانی که بدهکار هستند حالا طلب وام جدید می‌کنند، اول آنچه را که امضاء کردید؛ رئیس جمهور سابق و وزیر خارجه سابقتان گفتند را اجرا کنید بعد حرف از موضوعات جدید بزنید. می‌گویید قرار داد بسیار بدی امضاء شده است، چرا قبلی‌هایتان این را نفهمیدند؟ شما که سررشته‌ای از سیاست و حقوق ندارید؛ یک کاسب، یک تاجر، یک ساختمان ساز و یک برج ساز در مورد این قرارداد حرف می‌زند.

*دنبال چه هستید؟ دنبال این هستید که ایران و ملت‌های منطقه را تهدید کنید. از خدا باید بخواهیم دیدها را در جهان اصلاح و زبان‌ها را در مسیر درست بچرخاند. مشکل ما در دنیای امروز مشکل مواجه شدن با سیاست‌مدارانی است که ابعاد سخن خود را درک نمی‌کنند.

این خبر در حال تکمیل است...

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.