ره‌پیک خبر داد: همکاری شورای نگهبان با دانشجویان نخبه رشته حقوق
عضو حقوقدان شورای نگهبان از همکاری این شورا با دانشجویان نخبه رشته حقوق که برگزیدگان رقابت‌های شبیه‌سازی هستند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سیامک ره پیک عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان، در حاشیه دوره دوم رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران، گفت: روشی که برای دانشجویان استفاده شده، برای تصمیم گیری‌های مختلف با اهداف طراحی شده است.

وی افزود: روش شبیه‌سازی و کاری ابداعی بود و آنچه اکنون در شبیه سازی انجام شد، بخشی از فعالیت‌های شورای نگهبان را به تصویر می‌کشد.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان اضافه کرد: در این طرح، به طور مشخص، یکی از فعالیت‌ها رسیدگی و بررسی موارد مختلف و مغایرت آنها با قانون اساسی یا عدم مغایرت آنها است.

ره پیک تاکید کرد: در طرح شبیه‌سازی شورای نگهبان اراده تفسیر و اصول قانون اساسی برای شرکت کنندگان وجود دارد و مطابق همان کاری استکه در شورای نگهبان نیز انجام می‌شود و دانشجویان با انگیزه در آن شرکت کردند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: در این طرح شبیه‌سازی، عموماً سوالات فرضی، اما دقیق و کارشناسی شده تنظیم و در اختیار گروه‌ها قرار داده شده و نظرات طبق رویه شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد و بررسی‌ها به همان روش، توسط دانشجویان صورت می‌گیرد و داوران نیز نظرات آنها را به صورت مکتوب دریافت میکنند.

ره پیک اضافه کرد: برگزاری چنین دوره هایی در آشنایی با کار شورای نگهبان، کمک مؤثر است و دانشجویان متوجه می‌شوند که شورای نگهبان یک کار استدلالی و دقیق انجام می‌دهد و متوجه می‌شوند که وقتی یک کلمه جابجا می‌شود چه تاثیری دارد.

وی ادامه داد: در دوره دوم این رقابت‌ها، بیش از گذشته نخبگان ورود کردند و انگیزه دارند، لذا امیدواریم از این طریق بتوانیم از ظرفیت آنها بیش از گذشته استفاده کنیم.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان با بیان اینکه تصور نمی‌کردیم که این تعداد از علاقمندان از این دوره استقبال کنند،گفت:با توجه به اینکه فراخوان به صورت مشخص در دانشگاه‌ها بود و علیرغم فراخوان محدود، بیش از ۴۰۰ نفر در گروه‌های چند نفره برای این دوره تشکیل شد.

ره پیک افزود: در این دوره ۲۰ گروه از مجموع ۵۶ گروه انتخاب شدند و عموما شرکت کنندگان باید مدرک تحصیلی حقوقی داشته باشند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگانی به عنوان گروه برتر انتخاب می‌شوند که از ظرفیت علمی خوبی برخوردارند و در نهایت و در اشکال گوناگون با شورا نگهبان همکاری خواهند داشت و از نظرات و توانمندی آنها استفاده خواهیم کرد.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد که برندگان این دوره از رقابت‌های شبیه‌سازی به صورت غیر مستقیم با شورای نگهبان همکاری خواهند داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.