توضیحات کدخدایی درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس
سخنگوی شورای نگهبان گفت: مصوبه مجلس در رابطه با اصلاح قانون انتخابات مجلس&#۱۶۰;هنوز به شورای نگهبان ارسال نشده است که&#۱۶۰;به محض ارسال بررسی خواهد شد.

به گزاش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه برگزاری دومین دوره رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان، در جمع خبرنگاران درباره این رقابت‌ها، گفت: شبیه‌سازی مراجع داوری یا قضایی مراجع تخصصی است که سال‌ها در دنیا اتفاق افتاده و بین دانشجویان مرسوم است.

وی تصریح کرد: شبیه‌سازی در دوره‌های مختلف در بین برخی دانشجویان ما صورت می‌گیرد و در این حوزه مشغول هستند که پیشنهاد دادند این شبیه‌سازی در شورای نگهبان نیز اتفاق بیافتد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: استقبال بسیار خوبی از دوره اول این رقابت‌ها شده که در این دوره نیز ۴۰۰ نفر شرکت کردند و امروز هم آخرین دوره برگزار شد. در این دور از رقابت‌ها به گروه‌های برتر نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف رقابت‌های شبیه سازی شورای نگهبان گفت: هدف این است که با توجه به اینکه در حوزه حقوق اساسی علاقمندان زیادی داریم، اما اطلاع درست و کافی وجود ندارد، این حوزه تقویت شود که این کار صورت گرفته است.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه در تامین مباحث حقوقی اساسی نیازهایی وجود دارد، اظهار داشت: همین علاقمندی در چند هقته گذشته نشان می‌دهد که علاقه به حقوق اساسی بسیار زیاد است. امیدواریم برنامه‌های وسیع‌تری در حوزه حقوق اساسی و وظایف شورای نگهبان انجام بدهیم.

وی تاکید کرد: این دوره شبیه‌سازی مقطعی برای تربیت دانشجویان برای منابع انسانی است که امیدواریم دوستان ما بتوانند در این حوزه موفق شوند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره شبیه سازی، گفت: عموما در این دوره‌ها، دانشجویان و علاقمندان باید شرایط فرضی را بررسی کرده و بر اساس نظر شورا، نظرشان را اعلام کنند، در نهایت از نظرات شورا نیز باید دفاع کنند.

وی درباره طرح دو فوریتی تقویت سپاه در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا نیز گفت: این طرح در جلسه شورا بررسی شد و نهایتا به این جمع بندی رسیدیم که با قانون اساسی و شرع مطابق بود و هیچگونه مغایرتی ندارد، بنابراین، طرح را به مجلس ارسال کردیم تا روال قانونی طی شود.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین گفت: مصوبه مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس هنوز برای ما در شورای نگهبان ارسال نشده است که به محض ارسال بررسی میکنیم.

کدخدایی تصریح کرد: در مسیر اصلاح قانون انتخابات کارشناسان ما راهنمایی ها و کارشناسی های لازم را داشتند. امیدواریم به گونه ای باشد کمک کنند انتخابات سالمی باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌دانم طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به این انتخابات برسد یا خیر،اما بررسی های لازم در ۲۰ روز اول انجام می‌شود و در صورت نیاز اصلاح می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.