واعظی: آمریکایی‌ها دنبال جنگ روانی علیه ما هستند
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به اقدام اخیر آمریکا درباره مانع شدن از فروش نفت کشورمان گفت: آمریکایی‌ها دنبال جنک روانی علیه ما هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: درجلسه امروز مهمترین بحثی که مطرح شد، درباره خباثت آمریکا در روز دوشنبه بود که اعلام کرد مانع فروش نفت ایران می‌شود.

وی افزود: ما باید در جلسه دولت به این مسائل می‌پرداختیم و این دارای دو بعد مهم است. یکی بعد سیاست خارجی و نگاه یکسان ما به آن و از سوی دیگر درباره گزینه‌های مختلف ما که در گذشته گزینه‌های خود را برای شرایط مختلف تدوین کرده و درباره آن فکر کرده بودیم و در بودجه ۹۸ پیش بینی شده بود. از جمله اینکه اگر با برخی محدودیت‌ها مواجه شویم بتوانیم کشور را اداره کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: این کار محدودیت‌هایی برای اقتصادی برای ما به وجود می‌آورد ولی آنچه آنها بیشتر دنبال آن هستند جنگ روانی و تبلیغاتی است و ما از دوشنبه شاهد هستیم که اطلاع رسانی خوبی که صدا و سیما کرده و آگاهی مردم ما این بود که این کار خیلی جدی گرفته نشد و تاثیر آنچنانی هم در بازار ارز نداشته است، امروز صحبت کردیم که در داخل و خارج کشور چگونه برخورد کنیم. هم قوای سه‌گانه و همه نهادها باید دست‌به‌دست هم دهیم و برابر فشار آمریکا خود را آماده کنیم تا بتوانیم مقاومت کنیم، این آخرین تلاش‌هایی است که آمریکا می‌کند و در یکسال گذشته هر چه در توان داشته انجام داده و کاری که قبل از ۱۳ آبان بود، بعد از آن هم تاثیرگذار نبود.

واعظی ادامه داد: آنها فکر می‌کردند اگر نام سپاه را در لیست تروریست‌ها قرار دهند اتفاق بزرگی در ایران می‌افتد ولی اتفاقی نیفتاد و برعکس شد. آنچه دوشنبه اعلام کردند موجب همبستگی می‌شود و مردم مطمئن باشند که برنامه‌ریزی کرده‌ایم و دولت و قوا و نهاد‌ها تحت زعامت مقام معظم رهبری فعالیت می‌کنند.

وی درباره انتخاب سخنگوی دولت نیز تصریح کرد: هفته گذشته ۴ نفر را در کمیته‌ای که رئیس‌جمهور فرمودند بررسی شد و ۴ پیشنهاد و ایشان روی دو نفر از آنها خواستند با آنها صحبت شود.

این خبر تکمیل می‌شود...

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.