ابطحی: استانی شدن انتخابات مجلس موجب کاهش مشارکت مردم می‌شود
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس معتقد است که استانی شدن انتخابات مجلس موجب کاهش مشارکت مردم می‌شود.

سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ضمن مخالفت با استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: برخی دوستان و موافقان استانی شدن انتخابات مجلس تصور می‌کنند که مشکلات کشور از این طریق حل می‌شود و نمایندگان ملی وارد مجلس می شوند.

وی، اضافه کرد: برخی دیگر از موافقان طرح استانی شدن انتخابات مجلس معتقدند که از این طریق، نمایندگان منتخب ملت وقت خود را برای تصمیمات بخشی و منطقه‌ای صرف نمی‌کنند و یا حتی از مراجعات مکرر و کارهای شخصی افراد به نمایندگان نیز جلوگیری می‌شود

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با طرح این سوال که آیا دوستان موافق استانی شدن انتخابات مجلس محاسبه کرده‌اند که با این طرح، مشارکت عامه مردم، کاهش می‌یابد؟، گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس به دلیل اینکه موجب کاهش مشارکت عامه مردم در انتخابات می‌شود، مغایر اصل سوم قانون اساسی است.

ابطحی افزود: طرح استانی شدن انتخابات مجلس، شرایطی را برای رأی‌دهندگان فراهم می‌کند که به کاندیدایی که از او شناخت کافی ندارند، رأی دهند، وقتی در حوزه‌ای، کاندیدایی را نشناسند، چطور می‌خواهند رأی دهند؟، این شناخت با تبلیغات سنگین و با هزینه‌های بسیار همراه است.

وی، یکی از معایب استانی شدن انتخابات مجلس را تحمیل هزینه‌های گزاف به کاندیداها عنوان کرد و اظهار داشت: این مسئله باعث می‌شود تا نمایندگانی وارد مجلس شوند که به ارکان قدرت ثروت متصل‌اند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس اضافه کرد: در حال حاضر که نمایندگان مجلس با رأی اکثریت مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان، انتخاب شده‌اند و انتخابات استانی نیست، نمی‌توان نقش پول و قدرت را در انتخاب آنها نادیده گرفت.

ابطحی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم برگزاری انتخابات مجلس به صورت استانی موجب کاهش مشارکت عمومی مردم می‌شود و فکر می‌کنم شورای نگهبان نیز آن را رد کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.