برنامه جدید مجلس برای نظارت بر اجرای قوانین ضد آمریکایی
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس جزئیاتی از برنامه جدید مجلس برای نظارت بر اجرای قوانین ضد آمریکایی را تشریح کرد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برنامه‌های مجلس در جهت مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا، گفت: همه نمایندگان مجلس با قاطعیت خواهان اقدامات متقابل و مقابله به مثل با اقدامات خصمانه آمریکا هستند که در این راستا برنامه‌هایی نیز پیگیری و طرح‌ریزی شده است.

وی با اشاره به مصوبات مجلس در دور دوره‌های گذشته برای اقدامات متقابل در قبال آمریکا، اظهار داشت: در دوره‌‌های قبلی، مجلس مصوباتی برای الزام دولت در جهت مقابله با اقدامات آمریکا داشته که نظارت‌های مجلس برای اجرای این قوانین و مصوبات تقویت می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: "اقدام قانون متقابل در برابر اقدامات خصمانه آمریکا"، "درخواست اقدام متقابل دولت جمهوری اسلامی برای پرداخت خسارات شیمیایی‌‌ها" و خساراتی که در نقض حقوق بشر به ملت‌های منطقه وارد شده، "پیگیری مطالبات و خساراتی که به افرادی که توسط گروهک‌های مورد حمایت آمریکا" ترور شده‌اند، از جمله مصوبات قانونی مجلس برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکاست.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: طبق مصوبه مجلس، در همه این مصوبات، وزارت امور خارجه ملزم شده که هر ۶ ماه یک بار به مجلس گزارش ارائه دهد و در دعاوی بین‌المللی اقامه دعوا کند، البته هم این دولت و هم دولت فعلی اقدام خاصی برای پیگیری مصوبات مجلس انجام نداده و گزارشی هم به مجلس ارائه نکرده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ شرکت آمریکایی در تأمین سلاح شیمیایی به رژیم بعث عراق جهت بمباران شیمیایی علیه مردم ایران نقش داشته‌اند، گفت: آمریکایی‌ها خساراتی در نقض حقوق بشر به ملت‌ها وارد کرده‌اند که از دولت خواسته‌ایم آنها را پیگیری و در مجامع بین‌المللی اقامه دعوا کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع، مجلس باید از این به بعد بیشتر نظارت بیشتری بر طرح‌های الزام‌آور داشته باشد و این نظارت‌ها نیز تقویت می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.