لاریجانی:رهبران حزب جمهوری اسلامی تابع ولایت فقیه بودند
رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده خمینی‌شهر گفت: حزب جمهوری اسلامی حزب اسلامی بود در داخل آنها نیز اشکالی درباره ولایت فقیه وجود نداشت، در واقع رهبران آن تابع ولایت فقیه بودند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۷ فروردین) قوه مقننه با استناد به ماده ۷۵ آئین‌نامه داخلی مجلس طی تذکری، گفت: آقای ابطحی نماینده خمینی‌شهر در مجلس در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات الفاظی را برای احزاب به کار برد که در کشور ما درست نیست.

وی ادامه داد:به عنوان مثال حزب جمهوری اسلامی اگر نبود معلوم نبود که چه بر سر انقلاب می آمد. شهید بهشتی و شهید باهنر از حزب جمهوری اسلامی بودند اگر بعضی از احزاب نتوانستند به خوبی عمل کنند نباید عملکرد سایر احزاب را زیر سوال برد.

در ادامه نیز محمد جواد ابطحی با استناد به ماده ۷۵ در پاسخ به اخطار کوچکی‌نژاد بیان کرد: ایشان اظهارات بنده در مورد احزاب را تحریف کردند، من پیش از این در پیشنهاد خود یادآور شدم که حزب به معنای غربی که در دنیا فعال است را در اسلام نداریم، حزب جمهوری اسلامی هم به همین جهت به بن بست رسید.

وی اضافه کرد:حزب جمهوری اسلامی چرا به این سمت رفت؟ دعوایش نیز همین بود که آیا باید از دستور ولی فقیه اطاعت می‌کرد یا دستورات حزب در اولویت قرار دارد به همین جهت در آستینش مار پرورش داد.

ابطحی در ادامه تصریح کرد: پایه حزبی که در غرب تشکیل شد بر پایه لیبرالیسم و اومانیسم است در حالی که حزب ساز و کار خاص خود را دارد اگر ما می خواهیم نظام پارلمانی مبتنی بر حزب باشد باید شیوه کشورداری را عوض کنیم نمی شود وصله و پینه کرد. باید بر اساس موازین اسلام حزب داشته باشیم.

علی لاریجانی در پاسخ به اظهار نظر محمد جواد ابطحی در خصوص حزب جمهوری اسلامی،گفت: اینگونه که شما می فرمائید نیست، حزب جمهوری اسلامی مشکلی نداشت بلکه حزب اسلامی هم بود در داخل آنها نیز اشکالی درباره ولایت فقیه وجود نداشت، در واقع رهبران آن تابع ولایت فقیه بودند. باید توجه کرد حزب دچار مشکلات دیگری شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.