ولایتی: اتحاد ملی ایجاد شده در حمایت از سپاه بی‌سابقه است
وی با اشاره به اقدام اخیر دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران افزود: اتحاد و انسجام ملی ایجاد شده در حمایت از سپاه پاسداران از ابتدای انقلاب اسلامی بی‌سابقه است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای این جلسه، دویست و چهل و دومین کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست ولایتی، در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

ولایتی طی سخنانی ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفت: باید برای تحولات جدید در منطقه آماده شویم.

وی با اشاره به اقدام اخیر دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران افزود: اتحاد و انسجام ملی ایجاد شده در حمایت از سپاه پاسداران از ابتدای انقلاب اسلامی بی‌سابقه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در حادثه سیل اخیر که موجب خسارات فراوانی به کشور شده انسجام و اتحاد ملی به خوبی مشاهده می‌شود.

ولایتی تاکید کرد: سپاه پاسداران در کنار سایر نهادها در میدان امداد و کمک‌رسانی به هموطنان سیل زده حضور دارد و مردم به خوبی این موضوع را متوجه هستند و قدردان نهادهای خدمتگزار هستند.

پس از سخنان ولایتی، خدادوست معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در این خصوص ارائه کرد.

وی با اشاره به برخورد با سوء استفاده برخی افراد سودجو از عنوان طب اسلامی و طب سنتی، اقدامات صورت گرفته در مورد معرفی صحیح این بخش را تشریح کرد.

در ادامه جلسه ولایتی در مورد نحوه ساخت بنای یادبود برای مفاخر تمدن اسلام و ایران در کشور هم گفت: نمادهای مربوط به این مفاخر در هر شهر و منطقه‌ای که آن چهره شاخص به آنجا تعلق دارد قطعاً مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: متأسفانه در این زمینه برخی از اقدامات انجام شده فاقد ظرافت‌های لازم است لذا باید فهرستی جامع در این زمینه تدوین و برای اجرا به نهادهای مسئول ابلاغ شود.

در ادامه اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.چهره‌نگاری دقیق از مفاخر تمدن اسلام و ایران با توجه به همه جوانب، استفاده از فهرست مفاخر ثبت شده در سازمان یونسکو، نقش این یادمان‌ها در تحکیم هویت ملی و منطقه‌ای، اهمیت مفاخر تمدن اسلام و ایران در ایجاد همبستگی اسلامی و توجه به برخی چهره‌هایی که تاکنون مورد توجه نبودند از جمله این پیشنهادات بود.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستور بعدی جلسه ۲۴۲ کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران ارائه گزارش همایش بین‌المللی دانشگاه جندی‌شاپور در اسفندماه سال گذشته بود که این گزارش توسط رئیس این دانشگاه بیان شد.

در بخش پایانی جلسه هم موضوع همایش تجلیل از ابوریحان بیرونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )