فولادگر: تذکر رهبر انقلاب بجا بود/ مجلس در زمینه برخورد با طرح‌های ضد‌ایرانی آمریکا منفلانه عمل کرد
نماینده اصفهان در مجلس در واکنش به اظهارات اخیر علی مطهری گفت:‌ بیانیه کارایی خاص دیگری داشته و با یک طرح که با طی مراحل مختلف تبدیل به قانون می‌شود، تفاوت‌های زیادی دارد.

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم درباره بخشی از بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب که از عملکرد مجلس در زمینه اقدامات متقابل علیه دولت آمریکا ابراز گلایه کرده بودند، گفت: تذکر رهبر انقلاب به مجلس بجا و وارد بود.

وی افزود: متاسفانه یکی از انتقاداتی که به عملکرد مجلس در سالهای گذشته وارد می‌شود، انفعال مجلس در زمینه برخورد با طرح‌های و مصوبات ضد‌ایرانی دولت و کنگره آمریکا بوده است.

امام خامنه‌ای در حرم رضوی: سال۹۸ سال فرصت‌ها و گشایش‌ها برای ملت ایران خواهد بود/ کانال مالی اروپا شبیه یک «شوخی» است

نماینده اصفهان در مجلس با بیان اینکه ما باید به صورت فعالانه وارد شویم و از تمامی امکاناتی که در اختیار داریم علیه اقدامات ضدایرانی دولت و کنگره آمریکا استفاده کنیم، تصریح کرد: در طول سالهای گذشته مجلس چند بار علیه اقدامات آمریکا وارد عمل شد و قوانینی را علیه برنامه‌های دولت آمریکا و نظام سلطه به تصویب رساند اما وقتی طرف مقابل بنا به تعبیر رهبر انقلاب در طول دو سال گذشته بیش از ۲۰۰ طرح و لایحه ضدایرانی را مورد بررسی و تصویب قرار می‌دهد، وظیفه مجلس و دولت این است که در بحث مقابله با اقدامات اینچنینی فعالانه‌تر عمل کنند.

فولادگر ادامه داد: بر همین اساس بعد از شروع بکار مجدد مجلس در سال ۹۸، کمیسیون‌های امنیت ملی و حقوقی قضایی مجلس باید در راستای منویات رهبری، طرح‌های عملی و متقابلی علیه اقدامات ضد‌ایرانی رژیم آمریکا در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین درباره انتشار مطلبی از سوی علی مطهری که در آن مطلب سعی شده تا کم‌کاری‌های مجلس در زمینه تصویب قوانین متقابله ضد‌آمریکایی، به گردن شورای نگهبان انداخته شود، گفت: ایشان همواره سعی دارند که دیدگاه‌های و نظرات خود را به گونه‌ای خاص مطرح کند.

فولادگر افزود: قطعا این نظر شخصی آقای مطهری است و مجلس چنین اعتقادی ندارد و اینکه به گفته ایشان طرح تبدیل بیانیه‌ها به قانون توسط شورای نگهبان رد شده را بنده در این چند دوره‌ای که نماینده مجلس بوده‌ام به یاد ندارم که مطرح شده باشد. در هر حال بیانیه کارایی خاص دیگری دارد و با یک طرح که با طی مراحل مختلف تبدیل به قانون می‌شود، تفاوت‌های زیادی دارد.

نماینده اصفهان در مجلس با بیان اینکه تا چند سال گذشته که نمایندگان مجلس خدمت رهبر معظم انقلاب می‌رسیدند، ایشان از مواضع مجلس در مسائل سیاست‌خارجی که عمدتا در زمینه دفاع از ارزش‌های انقلاب بود، حمایت می‌کردند، خاطرنشان کرد: انتقادات رهبری نسبت به رویکرد مجلس در مسائل سیاست‌خارجی از اواخر مجلس نهم و بویژه در مجلس دهم و مذاکرات هسته‌ای بود که ایشان فرمودند توقع‌شان از نمایندگان در بررسی برجام بالاتر ‌بود و کار مجلس را ناقص برشمردند.

فولادگر گفت:‌ بنابراین لازم است به جای اینکه دوستان ما در مجلس به دنبال توجیه عملکرد مجلس باشند، با قبول کاستی‌ها و کم‌کاری‌ها، در راستای مرتفع کردن مشکلات کشور از جمله رونق تولید و اقتصاد کشور که مورد تاکید رهبر انقلاب است، قدم بردارند.

وی همچنین درباره اختیارات و جایگاه‌ مجلس در رابطه با ورود به مسائل سیاست‌خارجه گفت:‌ مجلس می‌تواند از ظرفیت نظارتی خود در بعد حراست از رویکرد سیاست‌خارجی کشور به نحو احسن استفاده کند. البته این موضوع به این معنا نیست که مجلس مدام با مسئولان سیاست خارجی کشور در تنش باشد ولی اختیاراتی که قانون به مجلس در بعد نظارتی داده، این امکان را برای نمایندگان ملت فراهم کرده تا به مسائل مختلف از جمله سیاست‌ خارجه کشور در سطوح مختلف ورود کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.