آماده‌باش روحانی به استانداران و فرمانداران سراسر کشور برای سیل احتمالی
رئیس‌جمهور به تمامی استانداران و فرمانداران کشور برای وقوع احتمالی سیل آماده‌باش داد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پس از استماع گزارش جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و اخذ آخرین گزارش‌ها از مناطق سیل‌زده شمال کشور، دستورات لازم را برای کاستن از رفع مشکلات مردم این مناطق صادر کرد.

وی در این گفت‌وگو که بلافاصله پس از بازگشت معاون اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده در استان‌های گلستان و مازندران انجام شد؛ از جهانگیری خواست که برآوردهای نهایی برای جبران خسارت‌ها جمع‌بندی شده و برای ارائه و تصویب در نخستین جلسه هیئت دولت که روز چهارشنبه برگزار می‌شود، آماده شود.

رئیس‌جمهور با توجه به فروکش کردن سیل و سیلاب در استان مازندران، تاکید کرد: لازم است هر چه سریعتر و با هماهنگی ستاد مدیریت بحران، برآوردها برای جبران خسارت‌های سیل در استان مازندران جمع‌بندی شده و در جلسه هیئت دولت ارائه شود.

روحانی همچنین با اشاره به تداوم بحران ناشی از سیل و سیلاب در استان گلستان؛ بر بسیج همه دستگاه‌ها برای رفع مشکل آبگرفتگی معابر و نیز ارزیابی خسارت‌های وارده به زیرساخت‌ها، اراضی و مردم این استان برای طرح در هیئت دولت تاکید کرد.

وی وزارتخانه‌ها، سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های مسئول را موظف کرد تا با تشکیل یک کارگروه، ضمن هماهنگی بیشتر، تلاش‌های خود را برای حل کامل بحران و ارزیابی خسارت‌های وارده مضاعف کرده و پیشنهادات عملیاتی خود را ظرف امروز و فردا و برای طرح در جلسه چهارشنبه هیئت دولت ارائه کنند.

رئیس‌جمهور همچنین همه استانداران، فرمانداران و مسئولان همه نقاط کشور را موظف کرد با حضور مستمر در محل خدمتشان تا پایان تعطیلات نوروزی، در آماده باش کامل باشند و ضمن ایجاد ارتباط و هماهنگی با سایر دستگاه‌های مرتبط، تمام تدارکات لازم را برای مدیریت مشکلات ناشی از وقوع احتمالی سیل پیش‌بینی کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.