توضیحات جدید وزیر کشور در خصوص کمک‌رسانی به سیل‌زدگان
وزیر کشور، کمک‌رسانی به سیل‌زدگان را خوب ارزیابی کرد و گفت: مردم در خصوص محل اسکان‌شان اعتراضی نداشتند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه سفر به استان گلستان برای بازدید از مناطق سیل‌زده آق‌قلا در گفت‌وگویی ضمن تشکر از مردم منطقه برای همکاری جهت رفع مشکلات اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی از لحظات اول اقداماتی را که باید انجام می‌دادند، انجام دادند.

وی در خصوص علت وقوع سیل هم گفت: طغیان رودخانه موجب شد تا این شرایط را به وجود آورد و منازل مردم دچار آب‌گرفتگی شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: نخستین هدف ما این بوده که خسارت جانی نداشته باشیم که البته ۲ نفر در پی این حادثه کشته شدند، اما در منطقه آق‌قلا نبودند. منطقه نیز تخلیه شده است تا مردم آسیبی نبینند.

رحمانی فضلی خدمات و پشتیبانی‌ها را خوب ارزیابی کرد و از آمادگی دستگاه‌‌های اجرایی خبر داد و گفت: از نیروهای نظامی و انتظامی، هلال احمر و صدا و سیما که اقدامات خوبی در این زمینه داشتند، تشکر می‌کنم. از استان‌های دیگر نیز تماس می‌گیرند تا اقدامات لازم انجام شود.

وی مهمترین اولویت را تخلیه آب برشمرد و بیان کرد: در بازدید هوایی که از منطقه داشتم، دستور دادم تا مسیرهای آب‌ بازگشایی شود تا هرچه سریعتر آب‌ها خارج شود. پمپ‌ها هم آماده شده است.

وزیر کشور در خصوص محل اسکان آسیب‌دیدگان هم گفت: از محل اسکان بازدید کردم. مردم اعتراضی نداشتند، البته ناراحت هستند که چرا در ایام عید چنین وضعیتی برایشان پیش آمده است.

رحمانی فضلی در پایان بیان داشت: امدادرسانی توسط بالگردها در حال انجام است. از دیروز به دلیل بهبود شرایط جوی پروازها انجام شده و امروز که وضعیت مناسب بود، بالگردها کمکی فعالیت بیشتری داشتند. از شهرداری تهران نیز کمک‌های پشتیبانی رسیده و امیدواریم کمک‌رسانی سرعت بیشتری پیدا کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.