امروز در هیئت دولت چه گذشت؟
اخبار و حاشیه‌های آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۱۳۹۷ را در این گزارش بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۹۷ امروز (دوشنبه ۲۷ اسفند) به‌ ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، تشکیل شد. این جلسه برخلاف روال عادی جلسات هیئت دولت بود؛ چرا که جلسات هفتگی وزرا عصر یکشنبه و صبح‌ چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شد ولی این هفته به علت سفر استانی دولت به بوشهر که روز گذشته و سفر روحانی به عراق که دوشنبه تا چهارشنبه هفته گذشته انجام شد، برگزاری آخرین جلسه به امروز موکول شد.

در این گزارش مهمترین اخبار مطرح‌‌شده در حاشیه هیئت دولت را مشاهده می‌کنید:

** روحانی در حیاط پاستور: توان ما در سال آینده برای تولید، اشتغال و کالاهای اساسی است

رئیس‌جمهور پس از آخرین جلسه هیئت دولت در سال جاری و در حیاط پاستور گفت: مردم مطمئن باشند لحظه‌ای از توطئه‌ی دشمن و مشکلات مردم غفلت نداریم و در حد توان‌مان می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم و این راه را ادامه می‌دهیم. پرداختی ما به اقشار مستضعف نسبت به چند سال پیش بیش از ۴ برابر است و نیاز آنان بیش از پرداختی ماست.

وی همچنین اظهار کرد: توان ما برای سال آینده برای تولید، اشتغال و به دست مردم رساندنِ کالاهای اساسی است. برخی به شیوه کار ایراد دارند و ممکن است تغییراتی بدهیم و اصل در اختیار قرار دادن ۱۵ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی مردم را ادامه خواهیم داد. کمک‌های حمایتی نوبه‌ای را نیز در سال آینده ادامه خواهیم داد. از تعزیرات می‌خواهم بیش از گذشته در صحنه باشند.

مشروح سخنان رئیس‌جمهور را اینجا بخوانید

** "فردوسی‌پور در تلویزیون می‌ماند"

عبدالعلی علی‌عسکری رئیس سازمان صدا و سیما نیز که کمتر در حیاط دولت به میان خبرنگاران می‌آید در جمع خبرنگاران گفت: عادل فردوسی پور در تلویزیون می‌ماند.

** توضیحات واعظی درباره سفر اخیر «اسد» به تهران

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در جمع نمایندگان رسانه‌ها و در حیاط پاستور توضیحاتی درباره سفر اخیر «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه ارائه کرد.

مشروح سخنان واعظی را اینجا بخوانید

** " کارهای هسته‌ای به صورت عالی پیش می‌رود"

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم که کمتر دیده شده در حیاط دولت به میان نمایندگان رسانه‌ها بیاید در حاشیه آخرین جلسه دولت در سال ۹۷ گفت: در حوزه هسته‌ای کارها به‌صورت عالی پیش می‌رود؛ دو، سه روز پیش بوشهر بودم و نیروگاه‌های بوشهر ۲ و ۳ در حال ساخته‌شدن است و زیرساخت‌های این نیروگاه‌ها ساخته شده است.

متن سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی اینجا قابل مشاهده است

** وزیر صمت: در روزهای اخیر قیمت خودرو حداقل ۱۰ درصد کاهش یافته است

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در سال جاری، در جمع خبرنگاران اظهار کرد:قیمت خودرو در چند روز اخیر حداقل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

** دولت تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی سال ۹۸ را بازنگری کرد

هیئت دولت در آخرین جلسه خود در سال ۹۷، مصوبات متعددی داشت. از جمله اینکه تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در سال آینده را مورد بازنگری قرار داد.

مصوبات امروز هیئت وزیران را اینجا بخوانید

** توضیحات وزیر کار درباره دستمزد کارگران

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در جمع نمایندگان رسانه‌ها با بیان اینکه دولت و مجلس درباره تعیین حداقل دستمزد کارگران تصمیمات خوبی گرفتند، خاطرنشان کرد: در این زمینه جلسات خوبی با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برگزار شده است. شورای عالی کار هم امروز جلسه دارد و در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.