نماینده ولی فقیه در سپاه: سلامت معنوی گم شده جامعه بشری است
نماینده ولی فقیه در سپاه می‌گوید که سلامت معنوی موضوع گم شده جامعه بشریت است و این در حالی است که علی رغم همه پیشرفت‌ها، آرامش در زندگی افراد وجود ندارد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از سپاه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه صبح امروز در ششمین همایش فرماندهان، بهداشت و درمان سپاه اظهار داشت: فلسفه وجودی دین تامین انواع سلامتیها بویژه سلامت معنوی است در این رابطه مجموعه دستورات بهداشتی و درمانی بسیاری در آیات و روایات وجود دارد که آن را با جزئیات زیاد برای سلامتی جسم بیان می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نماینده ولی فقیه در سپاه: خود صهیونیست‌ها به وعده نابودی‌شان تا ۲۵ سال آینده اعتراف کرده‌اند

وی افزود: سلامت معنوی به قدری اهمیت دارد که اگر لازم شد می توان سلامت جسمانی را فدای آن کرد مانند شهید که جسم خود را سپر می کند تا سلامت معنوی اش آسیب نبیند و یا جانباز که سلامت جسمانی خود را می دهد تا سلامت انسانی را حفظ کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: سلامت معنوی موضوع گم شده جامعه بشریت است و این در حالی است که علی رغم همه پیشرفت‌های به وجود آمده در علوم پزشکی باز هم تخت بیمارستان‌ها خلوت نشده چون زندگی مدرن هر چند آسایش بوجود آورده ولی آرامش به همراه نداشته است.

وی بیان داشت: به عبارت دیگر در زندگی جوامع امروز به علت نبود آرامش، بیماری‌های جسمی انسان‌ها افزایش یافته بنابراین تا زمانی که آرامش در زندگی نباشد جسم انسان بیمار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: دین برای تامین سلامت معنوی چند نکته را ذکر می‌کند که عبارتند از حیات معنوی، سلامت معنوی با ارائه دستورات سلبی و ایجابی، قابل تکامل بودن سلامت معنوی، وجود آثار قابل توجه به سلامت معنوی در دنیا و آخرت و وجود آثار متعدد در محرومیت از سلامت معنوی.

وی همچنین عنوان کرد: توصیه می کنم فعالان و دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان در خدمت به انسان‌ها تنها به دنبال سلامت جسمانی نباشند و این کار جهادی و بزرگ خود را به پاداش های مادی محدود نکنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.