ابوترابی‌فرد: بیانیه "گام دوم انقلاب" فصل نوینی برای ملت ایران است
خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: بیانیه "گام دوم انقلاب" منشوری برای فصل نوین حرکت انقلابی ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، خطیب نماز جمعه این هفته تهران، در خطبه‌های اول نماز جمعه تهران، در سخنانی با اشاره به بیانیه "گام دوم انقلاب" که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر و تبیین شده، از آن به عنوان منشوری برای خودسازی جامعه و تبیین‌کننده فصل نوین حرکت انقلابی، عمل جهادی ملت بزرگ ایران و امت اسلام و جبهه مقاومت تعبیر کرد و گفت: در این منشور تحلیلی روشن از گذشته، نقشه راه برای تحکیم نظام انقلابی پویا، توانمند و پیشتاز در راستای دستیابی به تمدن اسلامی و بهبود جدی و مؤثر ارکان نظام ارائه شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یکی از حرکت‌‌های انقلابی استثنایی است که در طول ۴ دهه بر اصول و مبانی انقلاب ایستاده است و راه حرکت پر شتاب خویش را هموار کرده است، اظهار داشت: سه عامل کلیدی راه را برای این موفقیت هموار کرده است و ما باید بر این عوامل سه‌گانه توجه داشته باشیم و از آن حراست کنیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به بیان عامل اول و کلیدی برای موفقیت انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته اشاره کرد و گفت: آرمان‌هایی ماندگار و با‌ثبات است که با فطرت عقل و جان هماهنگ باشد، اندیشه‌ای با طراوت و نشاط بر اریکه قدرت می‌نشیند که با مبانی عقلانی و با فطرت بشر و پشتیبانی برهانی هماهنگ باشد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: ما در سایه انوار وحی با حقایق ناب علمی و معارف برهانی آشنا شدیم، این حقایق ناب ماندگار است، مبانی و اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی برآمده از قرآن و کلمات پیشوایان معصوم دین و سیره انبیای الهی است و استوار علمی و منطقی دارد.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب به درستی اشاره می‌کنند که این اصول و ارزش‌ها برای همیشه در نزد انسان‌ها و جوامع بشری زیبا و پر جاذبه است، زیرا با فطرت آنها هماهنگ است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: راهکارهای خلق و تثبیت اراده ملی در کانون مدیریت کشور، ارتقای بینش سیاسی به مسائل منطقه و نگاه به مسائل بین‌المللی، سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات کشور و افزایش عیار معنویت و اخلاق و ایستادگی شکوهمند و ابهت‌آفرین در برابر قدرت‌های استکباری و آمریکای جهان‌خوار در بیانیه "گام دوم انقلاب" تبیین شده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی، دین و دنیا، علم و دین و روح و جسم را در کنار هم مورد توجه قرار داده است، اظهار داشت: به همین دلیل، شعارهای جهانی این انقلاب دینی ماندگار و با‌ثبات است.

وی، آزادی، اخلاق، مودت، عقلانیت و برادری را شعارهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این شعارها اصول و مبانی برآمده از آموز‌ه‌های دینی است و انقلاب اسلامی این آرمان‌ها و مبانی را در دستورکار خویش قرار داده است؛ این اصول حق است و حق هم ماندگار است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: رهبر انقلاب در این بیانیه اشاره می‌کنند که اصول و مبانی انقلاب قابل تردید و کمترین فاصله نیست، انقلاب به اصول خود به شدت پایبند و به مرزبندی‌های خود با رقیبان و دشمنان حساس است. به اصول خود بی مبالاتی نمی‌کند، زیرا این اصول برآمده از اصول دینی است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی همواره دارای انعطاف و آماده تصحیح خطاهای خویش است، که در بیانیه رهبر انقلاب نیز به آن تأکید شده است، گفت: این خطاها در حوزه‌های مدیریتی نیز می‌بایست برطرف شود، اما تجدیدنظر پذیر و اهل انعطاف نیست، چون این اصول برآمده از اصول متقن و ثابت دینی است، این یکی از مهم‌ترین عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی است.

وی ویژگی دوم در رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را وجود رهبران و پیشوایانی دانست که از بُنِ دندان به اصول و ارزش‌ها و مبانی انقلاب باور داشتند و در آراستکی فکری، اخلاقی و رفتاری به آن پیشرو و امام جامعه بودند، افزود: امام بزرگوار به تمامی اصول انقلاب باور داشت و نماد باور و آراستگی به آن بود و امروز نیز خلف صالح امام(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، سخت بر این اصول پافشاری می‌کنند، باور دارند و آراسته به آن هستند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه مسئله رهبری و امامت در اصول دینی از این زاویه مورد توجه قرار گرفته که آراسته به آرمان‌های دینی است، تصریح کرد: اگر مردم جامعه به رهبری جامعه باور نداشته باشند، آن انقلاب منحرف می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: این قدرت رهبری ایمانی، علمی، اندیشه و برآمده از ایمان است. پیشوا و رهبر جامعه باید مطابق قانون و قرآن عمل کند، نماد عدالت باشد، تمام دغدغه‌اش بسط عدالت در جامعه باشد؛ اینها ویژگی‌های رهبر و زعیم جامعه است، انقلاب اسلامی به برکت رهبری صالح، دیروز امام راحل و امروز خلف صالح او، رهبر انقلاب؛ این قله‌های بلند را فتح کرده است.

این خبر تکمیل می‌شود...

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.