کدخدایی: آیت‌الله مؤمن همیشه در صف دفاع از مردم بود
سخنگوی شورای نگهبان در یادداشتی ضمن بیان برخی ویژگی‌های اخلاقی و سیاسی مرحوم آیت‌الله مؤمن تصریح کرده است که آیت‌الله مؤمن همیشه در صف دفاع از مردم بود.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عباسعلی کدخدایی، قائم‌مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان، در کانال شخصی‌اش در فضای مجازی، درباره ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله مؤمن، مطلبی منتشر کرده است.

متن کامل یادداشت کدخدایی به شرح زیر است:

برای او که مومن به انقلاب بود!

او مومن به مفهوم واقعی کلمه بود، مومن به اسلام، مومن به انقلاب، مومن به امام، مومن به رهبری معظم انقلاب و مومن به مردم. برای هر کدام تنها من تعدادی اماره و قرینه دارم و دیگران نیز هم.

آیت الله مومن عالمی وارسته، اخلاق‌مدار و فقیهی دانا و آشنا به مسائل روز بود. او مبارزی خستگی‌‌ناپذیر در دوران قبل از پیروزی و ایثارگری تمام عیار برای انقلاب و مردم بود. ضمن تاکید و اصرار بر مبانی فقهی که بر همگان روشن است، همیشه در صف دفاع از مردم بود و بسیاری از نظرات فقهی شورای نگهبان که در تأیید حقوق مردم است، حاصل تلاش و استلال ایشان بوده است.

عالمی بود به دور از تشریفات و نه تنها اعتنای به تشریفات و مال آن نداشت، بلکه دیگران را نیز باز از انجام آن می‌داشت. اگر کاری با ایشان نداشتید، نمی‌توانستید ایشان را مشایعت کنید، به شدت ناراحت می‌شدند. بر آن چه علم پیدا می‌کردند، پای فشاری می‌کردند، اما در جمع به راحتی نظر دیگران را تبعیت می‌کردند. دقت در کار، وظیفه‌شناسی، اخلاق‌مداری و توجه به حقوق مردم از ایشان انسانی ساخته بود، قابل احترام برای دوست و دشمن. آنچه را که می‌دانست به دیگران ارائه می‌کرد و آنچه را نمی‌دانست، صراحتا می‌گفت نمی‌دانم.

زندگی ایشان بسیار ساده‌تر از آنی بود که به تصویر کشیده شده است. هیچگاه حقی را برای خود ادعا نمی‌کرد، با اینکه در تمام دوران مبارزه و پس از آن همه چیز خود را وقف انقلاب و اسلام کرد. روزهای آخر وقت، ملاقاتی داشت با مقام معظم رهبری و خواسته جالبی داشت. در عتبات جوانی از ایشان در خواست دیدار با رهبری را کرده بود و آن روز حامل این درخواست برای مقام معظم رهبری بود. روح آن بزرگوار میهمان داماد شهید مدافع حرمش است. انشاءالله در جوار رحمت الهی و با اولیا خدا محشور باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله مؤمن عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان که از مدت‌ها پیش به علت بیماری در بیمارستان بستری بود، شب گذشته (پنجشنبه، دوم اسفند) بر اثر بیماری و کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.