امروز در هیئت دولت چه گذشت؟
اخبار و حاشیه‌های جلسه امروز هیئت دولت را در این گزارش بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، هیئت دولت امروز (چهارشنبه ۱ اسفند) به‌ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، تشکیل جلسه داد.

در این گزارش مهمترین اخبار مطرح‌ شده در حاشیه هیئت دولت را مشاهده می‌کنید:

** انتقاد نمکی از رقم اعلام شده برای فرار مالیاتی پزشکان

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: رقم ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به عنوان فرار مالیاتی پزشکان، درست نیست. این آمار بر اساس اطلاعات غلط اعلام شده است.

متن سخنان وزیر بهداشت را اینجا بخوانید

** اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شدند

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان به خبرنگار تسنیم گفت: اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس انتخاب شدند و طی روزهای آینده اسامی آنها اعلام می‌شود.

** واکنش واعظی به استیضاح روحانی و بررسی پالرمو در مجمع تشخیص

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران و در حیاط پاستور، به مسئله استیضاح روحانی واکنش نشان داد و گفت: استیضاح روحانی "کار تبلیغاتی" است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند دولت با افزایش قیمت دلار قصد فشار به مجمع برای تصویب پالرمو را دارد، گفت: دولت هیچ وقت با منافع ملی و معیشت مردم بازی سیاسی نمی‌کند. مجمع دارد کار درستی می‌کند که بر روی این مسئله کار می‌کند.

سخنان واعظی را اینجا بخوانید

** وزیر صمت: قیمت‌ها تعدیل می‌شود

رضا رحمانی، وزیر صنعت،معدن و تجارت نیز به حیاط پاستور آمد و درباره توزیع و قیمت گوشت به نمایندگان رسانه‌ها گفت: اگر واردات و عرضه افزایش یابد، تعدیل قیمت‌ها پیش‌بینی می‌شود و مردم به وفور دست پیدا می‌کنند.

** روحانی: همه باید نسبت به بیانیه رهبر انقلاب احساس مسئولیت کنند

روحانی در جلسه هیئت ودلت که صبح امروز به ریاست وی برگزار شد، با اشاره به طراحی آمریکایی‌ها برای برگزاری اجلاس ورشو، ‌گفت: آنها ابتدا به وضوح اعلام کردند که این اجلاس علیه ایران است و حتی در بیانیه ابتدایی خود موضوع ایران را مطرح کرده بودند، اما زمانی که با مخالفت همه کشورها مواجه شدند، ناچار شدند موضوع را تغییر داده و بگویند درباره خاورمیانه است.

وی همچنین با اشاره به صدور بیانیه مهم از سوی رهبر معظم انقلاب، پس از ۲۲ بهمن، گفت: البته مخاطب اصلی ایشان در این بیانیه جوانان بودند، اما نکاتی در آن وجود دارد که همه باید نسبت به آن احساس مسئولیت کرده و به آن عمل کنیم.

متن کامل سخنان رئیس‌جمهور را اینجا بخوانید

** زمان افتتاح خط۶و۷ مترو تهران اعلام شد

پیروز حناچی، شهردار تهران نیز به حیاط پاستور و جمع نمایندگان رسانه‌ها آمد و اعلام کرد تا پایان امسال و یا نهایتا اوایل فروردین ۹۸ خط ۷ متروی تهران افتتاح می‌‌شود.خط ۶ مترو هم از دولت‌آباد تا شهدا افتتاح خواهد شد و قول دادند که ظرف مدت یک‌ماه تا میدان امام‌حسین‌(ع) هم بیاید.

** بررسی مهم‌ترین اقدامات ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در هیئت دولت

در جلسه امروز هیئت دولت که به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور برگزار شد، گزارش وزیر کشور از مهم‌ترین و شاخص‌ترین اقدامات ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور به استحضار اعضای دولت رسید.

مصوبات امروز هیئت وزیران را اینجا بخوانید

** توضیحات وزیر راه درباره قیمت بلیط اتوبوس در نوروز۹۸

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم میان خبرنگاران آمد و گفت: قیمت‌های جدید ناوگان اتوبوسرانی ۲۵ اسفند ماه امسال، توسط انجمن صنفی این ناوگان اعلام می‌شود.

** توضیحات حجتی درباره قیمت مرغ

وزیر جهاد کشاورزی، درباره قیمت مرغ و توزیع گوشت توضیحاتی ارائه کرد و گفت: قیمت مرغ نیز از دیروز کاهش یافته و امیدواریم به قیمت سازمان حمایت از مصرف کننده یعنی ۱۱۵۰۰ توزیع شود. گوشت به صورت هدفمند توزیع می‌شود و در اختیار ستاد تنظیم بازار و تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها قرار دارد.

** واکنش امیری به استیضاح روحانی

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور که در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، در واکنش به استیضاح روحانی گفت: تعداد امضاءکنندگان طرح استیضاح رئیس‌جمهور بسیار کم است. هیچ تصمیم فراکسیونی در این‌باره وجود ندارد و تنها چند نماینده به اراده و تشخیص خود تصمیم طرح موضوع استیضاح رئیس‌جمهور را اتخاذ کردند.

متن سخنان امیری اینجا قابل مشاهده است

** برنامه‌ وزارت نیرو برای کنترل سیلاب در خورستان

رضا اردکانیان، وزیر نیرو هم از وزرایی بود که به حیاط دولت آمد و در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز، هیئت وزیران پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نیرو، کشور و همچنین سازمان برنامه و بودجه درباره‌ تخصیص اعتبار بالغ بر ۶۱ میلیارد تومان جهت اجرای طرح‌های اضطراری و فوری از جمله کنترل سیلاب در استان خوزستان نظیر اقدامات از جمله مرمت سیل‌بندها و لایروبی‌ها مطرح شد.

متن سخنان وزیر نیرو را اینجا بخوانید

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.