پزشکیان: تصور فرار مالیاتی جامعه پزشکی اشتباه است
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ این تصور که جامعه پزشکان خلافکار هستند و یا فرار مالیاتی دارند غلط است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، در جلسه‌ علنی صبح امروز (چهارشنبه ۱ اسفند) در جریان بررسی جزئیات لایحه‌ بودجه سال ۹۸، و بند الحاقی یک به تبصره ۶ این لایحه که مرتبط با ملزم کردن پزشکان به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی در سال ۹۸ بود، گفت: اینکه تصور شود پزشکان یا جامعه پزشکی خلاف‌کار هستند و فرار مالیاتی دارند، اشتباه است.

وی اضافه کرد: در جامعه و مجلس نباید چنین تصوری وجود داشته باشد کما اینکه امروز نیز وجود ندارد. اگر مشکلی نیز وجود دارد به خاطر چارچوب قانونی است که ما آن را می‌نویسیم.

به گزارش تسنیم، نمایندگان در جلسه علنی امروز بند الحاقی یک تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۹۸ تصویب کردند.

در این بند الحاقی آمده است: کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران، سازمان پزشکی و یا سازمان نظام دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلفند در چارچوب آیین‌­نامه تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۴/۱۲/۱۳۶۶ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن از ابتدای سال ۱۳۹۸ از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

همچنین نمایندگان بند ۲ الحاقی به این تبصره را مصوب کردند که طبق آن کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی مکلفند ده­ درصد (۱۰%) از حق‌الزحمه یاحق‌العمل پزشکی پزشکان را که به موجب صورتحساب‌های ارسالی به بیمه‌ها و یا نقداً از طرف بیمار پرداخت می‌شود به عنوان علی‌الحساب مالیات کسر کنند و به نام پزشک مربوط تا پایان ماه بعد از صدور صورتحساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.