گزارش نهایی سقوط هواپیمای آسمان به‌زودی اعلام می‌شود
معاون حقوق عامه دادستان کل کشور می‌گوید گزارش نهایی در خصوص حادثه سقوط هواپیمای آسمان، در آینده نزدیک تهیه و تکمیل می‌شود.

محمدجواد حشمتی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت پیگیری‌ حادثه سقوط هواپیمای آسمان در ارتفاعات استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: چندی پیش گزارش اولیه در ارتباط با این سانحه هوایی توسط سازمان هواپیمایی کشور منتشر شد که تقریباً گزارش جامع و کاملی هم بود.

این مقام مسؤل در دادستانی کل کشور افزود: به دنبال سقوط هواپیمای آسمان، پرونده قضایی تشکیل و بازپرس مشغول کار کردن روی پرونده است اما هنوز گزارش نهایی آماده نشده که ان‌شاء‌الله در آینده نزدیک تهیه می‌شود.

حشمتی با بیان اینکه امدادگران همچنان مشغول پیدا کردن باقی مانده اجساد هستند اضافه کرد: تاکنون قطعاتی از اجساد جان‌باختگان این سانحه تحویل پزشکی قانونی شده اما همچنان برخی از اجساد باقی مانده که امدادگران مشغول تجسس هستند اما مشکلی اصلی سردی هوا و ثبات نداشتن آب و هوا در ارتفاعات است.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور توضیح داد: سازمان امداد و نجات هلال احمر پای کار است تا همه اجساد این حادثه کشف و تحویل پزشکی قانونی شود و بعد از آن، عملیات تشخیص هویت آغاز می‌شود. در حال حاضر نیز عملیات مربوط به تشخیص هویت اجساد تحویل داده شده قبلی در حال انجام است.

وی در پاسخ به این سؤال که تا این مرحله از تحقیقات و بررسی‌ها، قصور یا تقصیری متوجه سازمان یا نهادی هست یا خیر گفت: هنوز اطلاعات جعبه سیاه به طور کامل بازخوانی نشده و در حال تبادل اطلاعات با شرکت سازنده هواپیما و گروه‌های تخصصی هستیم و ان‌شاء‌الله گزارش نهایی در این خصوص در آینده نزدیک تهیه می‌شود.

هواپیمای ِای‌تی‌آر شرکت هواپیمایی آسمان، ساعت ۸ صبح ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ از فرودگاه مهرآباد به‌مقصد یاسوج تیک‌آف کرد و حدود ۵۰ دقیقه بعد به‌دلیل شرایط جوی به کوه دنا برخورد کرد. این هواپیما حامل ۶۰ مسافر، ۲ مهماندار، ۲ نفر امنیت پرواز و دو خلبان و کمک‌خلبان بود که متأسفانه تمام مسافران و خدمه این پرواز جانباختند.

چندی پیش نیز رئیس سازمان پزشکی قانونی از تحویل ۲۰۱ قطعه از اجساد جان‌باختگان این حادثه و تشخیص هویت ۵۵ نفر از مسافران آن خبر داده بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.