استقبال معاون روحانی از گفتگو بین سران اصلاحات و اعتدال
معاون رئیس‌جمهور درباره دیدار روحانی، خاتمی، ناطق و جهانگیری گفت: این کار خیلی خوب است امیدوارم استمرار پیدا کند و سبب همدلی، همگرایی بیشتر شود.

معصومه ابتکار درباره تأثیر دیدار انجام شده روحانی، خاتمی، ناطق و جهانگیری بر گره گشایی از مشکلات کشور به خبرآنلاین گفت: قطعا هر چقدر همگرایی سیاسی و هم‌راستایی بیشتر داشته باشیم بین افراد شاخص و سرخط های اصلی جریانات سیاسی مخصوصا جریانات همگرایی که دولت و جریان قابل توجه در مجلس و شوراها را تشکیل می دهند، این مسئله می تواند به وحدت و به اجرای برنامه های دولت کمک کند.

وی گفتگو را بسیار خوب و ضروری خواند وافزود: گفتگو حتی بین جناح های مختلف هم خیلی ضروری و لازم است. گفتگو می تواند در وهله اول خطوط و سیاست های مشترک را تبیین و از تشتت و تفرقه جلوگیری کند ولی مهمتر از آن گفتگو می تواند جلوی سوءتفاهم ها را بگیرد. با توجه به اینکه جریانات خاصی سعی در القاء سوءتفاهم و انتشار اخبار نادرست دارند این نوع نشست ها و گفتگوها بسیار بسیار کلیدی است.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سئوال که آیا این دیدار سوءتفاهم ها را برطرف کرده است؟ اظهار کرد: اگر سوءتفاهمی بود قطعا می تواند آن را برطرف کند.

وی افزود: جزئیاتی {از این دیدار} ندارم. خبر را شنیدم ولی اینکه مطمئن باشم ابعادش چیست، این طور نیست. این کار خیلی خوب است امیدوارم استمرار پیدا کند و سبب همدلی، همگرایی و رفع سوءتفاهم ها شود.

ابتکار یادآور شد: با توجه به آسیب هایی که ممکن است به کشور وارد شود و تهدیدات در فضای بین المللی، حتما ما در سطح کلان بین دولت، قوه قضائیه و مجلس نیازمند همگرایی و همراستایی خیلی جدی هستیم. گاهی اوقات یک قوه کاری را انجام می دهد بعد می بینیم از جای دیگر خنثی یا با آن مقابله می شود، این اتفاق به نظام آسیب خواهد زد. پس همگرایی در این سطح بسیار مهم وخیلی خوب و لازم است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.