واکنش عضو سابق دفتر امام به ادعای علی مطهری؛ نامه امام درباره نهضت آزادی قطعی است
حجت‌الاسلام رحمانی عضو سابق دفتر امام خمینی (ره) گفت: امکان ندارد نامه‌ای که دارای امضای امام خمینی (ره) است، از سوی غیر امام باشد. از این رو نامه ایشان درباره نهضت آزادی و آیت الله منتظری قطعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رحمانی از اعضای سابق دفتر امام خمینی (ره) و از شاگردان امام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تاریخ انقلاب خبرگزاری تسنیم در واکنش به سخنان علی مطهری مبنی بر تشکیک در نامه امام درباره نهضت آزادی و آیت الله منتظری اظهار داشت: ادعای آقای مطهری چیز تازه‌ای نیست و موسسه تنظیم نشر و آثار امام خمینی (ره) بارها در این رابطه نظر خود را اعلام کرده و به صراحت این ادعاها را تکذیب کرده است.

وی افزود: امام خمینی (ره) در وصیتنامه و در نامه‌ای خطاب به فرزند خود یعنی حاج احمد خمینی، ایشان را امین خود معرفی کردند و حاج احمد را مامور ساختند که آثار ایشان را جمع‌آوری، ثبت و ضبط کنند.

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: امکان ندارد نامه‌ای که دارای امضای امام خمینی (ره) است، از سوی غیر امام باشد و ایشان به‌گونه‌ای امضا می‌کرد که امضا قابل تفکیک از متن نبود؛ لذا نامه با امضای امام، قطعی و خدشه‌ناپذیر است.

وی تاکید کرد که تمامی پیام‌های امام خمینی (ره) به دستخط ایشان است و بلکه ایشان پیام‌های به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را هم خودشان می‌نوشتند و تنها از حاج احمد آقا می‌خواستند که پیام‌های قبلی را بیاورند تا موردی تکراری ذکر نشود.

عضو سابق دفتر امام خمینی (ره) در مورد متن‌های پیاده شده از صوت‌های سخنرانی‌های امام هم گفت: امام خمینی (ره) در مورد این متن‌ها نیز به حاج احمد آقا گفته بود که اگر مشکلی بود و حتی اگر "واو"ی از قلم افتاده بود، به استحضار بنده برسانید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.