نقوی‌حسینی: انتظار ملت از قوه‌قضائیه محاکمه سران فتنه است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نسبت به پیگیری رفع حصر سران فتنه از سوی برخی نمایندگان فراکسیون امید مجلس واکنش نشان داد.

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برخی زمزمه‌‌ها مبنی بر رفع حصر سران فتنه که به‌تازگی از سوی اعضای فراکسیون امید (اصلاح‌طلب) مجلس پیگیری می‌شود، گفت: فتنه سال ۸۸، یک حرکت براندازانه علیه جمهوری اسلامی بود و یک اختلاف انتخاباتی نبود و همه کسانی که در داخل کشور تا پس از خطبه‌های رهبر انقلاب در نماز جمعه، بر مواضع‌شان ایستادند و یا اقدامی کردند و یا بیانیه‌‌ای دادند و یا نامه‌ای امضا کردند و یا طوماری نوشتند، بازیگران جریان برانداز محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:واکنش ذوالنور به اظهارات عارف درباره تلاش او برای رفع حصرسه نگاه درباره رفع حصر؛ کدام حصر رفع شود؟رفع حصر به‌معنای تحمیل چیزی به نظام نیستوی با تأکید بر اینکه حصر سران فتنه براساس معیار خطبه رهبر انقلاب در نماز جمعه ۲۹ خرداد سال ۸۸ صورت گرفته است، اظهار داشت: اقدامات ساختارشکنانه‌ای که سران فتنه انجام دادند، یک اقدام مجرمانه قابل بخشش نیست که بگوییم حق فردی است و فرد، از این موضوع گذشت می‌‌‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: عده‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی حرکت براندازانه به‌راه انداختند و تا روزی که مردم به صحنه آمدند و طومار آنها را در هم پیچیدند، بر مواضع‌شان ایستادند.

نقوی‌حسینی، در بخش دیگری از سخنانش، حصر سران فتنه را مصوبه شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون شورای عالی امنیت ملی اختیار بررسی حصر سران فتنه را دارد و این اختیار با همین دولت است و رئیس‌جمهور نیز رئیس شورای عالی امنیت ملی است و افراد ایشان در این شورا هستند و مرجع تصمیم‌گیری هم شورای عالی امنیت ملی است، آنهایی که خواهان رفع حصر سران فتنه هستند، به این شورا بروند و تصمیم بگیرند؛ چرا مدام در فضای مجازی جار و جنجال به‌راه می‌اندازند؟ از چه‌کسی مجوز می‌خواهند؟ به شورا بروند و راجع‌به این موضوع بحث کنند، اما اگر می‌خواهند در شورا بحث کنند، به این سؤال پاسخ دهند که؛ آیا این براندازان، الآن مواضع‌شان تغییر کرده و از اقدامات براندازانه خودشان، عذرخواهی کرده‌اند و الآن از اقدامات فتنه‌گرانه‌ای که چند ماه مملکت را به‌آشوب کشیدند، پشیمان شده‌اند؟ به این سؤالات باید پاسخ داده شود.

وی با اشاره به نامه ساختارشکنانه یکی از سران فتنه به رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و تأکید کرد: سکنات و وجنات این سران فتنه و امثال آنها را که می‌بینیم، نشان می‌دهد که سران فتنه که در حصر خانگی هستند، هنوز همان فتنه‌گران سال ۸۸ هستند و تغییری نکرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: سران فتنه‌ و آنهایی که به‌دنبال رفع حصرشان هستند، باید به این سؤال پاسخ دهند که آیا اینها (سران فتنه) مواضع‌ ساختارشکنانه‌شان تغییر کرده و یا رفتارشان عوض، و یا پشیمان شد‌ه‌‌ و یا عذرخواهی کرده‌اند؟ بالاخره اینها خسارات مالی و جانی به این کشور و مردم وارد کرده‌اند، چه‌کسی می‌خواهد پاسخ این سؤالات را بدهد؟

نقوی‌حسینی تصریح کرد: اگر به این سؤالات پاسخ داده شود که آیا سران فتنه از مواضع قبلی‌شان عدول کرده‌اند یا خیر، حتماً شورای عالی امنیت ملی می‌تواند در این زمینه تصمیم بگیرد و اقدام کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس با تأکید بر اینکه اگر در زمینه رفع حصر سران فتنه تصمیمی هم گرفته شود، محاکمه محاکم قضایی را نفی نمی‌کند و تازه اول ماجراست و این سران فتنه باید محاکمه شوند، گفت: دستگاه قضایی نسبت به جرائم و اقدامات براندازانه آنها باید مَحکمه تشکیل دهد و سران فتنه را محاکمه کند، به‌دلیل اینکه سران فتنه در حصر هستند، امکان محاکمه آنها وجود ندارد.

نقوی‌حسینی ادامه داد: اگر درباره رفع حصر سران فتنه تصمیم‌گیری هم شود، انتظار ملت از قوه‌قضائیه این است که آنها را محاکمه و نسبت به اقدامات براندازانه آنها، حکم صادر کند؛ شاید قوه‌قضائیه حکمی که صادر می‌کند، بدتر از حصر باشد و اینها محکوم به اعدام شوند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال سران فتنه به‌دلیل اینکه اینها فتنه کرده‌اند و حرکت براندازی علیه نظام به‌راه انداختند، ممکن است احکام قوه‌قضائیه برایشان خیلی سخت‌تر از حصر باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.